Please register
U kunt net zo goed ter zake komen: U doet aan B2B prospectie. Het doel is om snel klanten te vinden. Dit betekent dat de eerste veelbelovende afspraken worden gemaakt en dat deze worden omgezet in goede en winstgevende klanten.
In tegenstelling tot een CRM, is een PRM gericht op prospectie. Het doel ervan is de prospectie efficiënt te maken, d.w.z. doeltreffend te zijn (doelstellingen te bereiken) met zo weinig mogelijk moeite.
Bij de berekening van de ROI van een CRP moet rekening worden gehouden met de volgende factoren :
💰 De investering
🔄 De “terugkeer” zelf
Hier zijn onze 3 tips om de kosten in verband met prospectie te verminderen en het rendement te verhogen :
🗺 Tip 1 : Een duidelijke lijn trekken tussen marketing en verkoop
Marketing kiest gewoonlijk de te benaderen doelgroepen, vindt de gegevensbestanden en verstrekt deze aan de verkopers. Met volledige kennis van de producten en diensten levert de marketingafdeling de over te brengen boodschappen en de ondersteunende documenten. En dan doen de verkopers het "ongeveer" zoals zij het willen.
Wat nodig is om de focus bij te stellen: een 360°-visie op uw markt en de behaalde resultaten.
Meet de inzet en resultaten van uw verkoopteam direct met :
👥 Tip 2 : Investeer in mensen
Achter de aanwerving, motivatie, opleiding en erkenning van prospectieteams, streven naar tijdwinst en verhoogde productiviteit.
Geen sprake van opvolging in Excel en hopen dat u uw leads kunt transformeren... Dat zou een grote verspilling van tijd en geld zijn.
Investeren in mensen betekent ook hen een instrument bieden dat hun werk zal vergemakkelijken:
📞 Tip 3 : Kies het juiste prospectie-instrument
PHCom Data Management is ontworpen om u te helpen uw prospectie-acties op het essentiële te concentreren en zo de tijd vrij te maken die u nodig hebt om uw bedrijfsmissie bij uw klanten uit te voeren.
Verkopen en praten met klanten is waar uw verkoopteam het beste in zijn. Waarom besteden zij dan hun tijd aan het handmatig zoeken naar leads?
De PRM PHCom Data Management stelt u ter beschikking:
Het is aan u om nieuwe klanten te veroveren, zonder dat u dure beheersoftware nodig hebt !
PHCom Data Management integreert de beste methoden van management en commerciële organisatie en draagt bij tot de verbetering van de prestaties van uw onderneming.
Als u een onlinedemonstratie wilt organiseren, kunt u zich via deze link inschrijven.
Om de winstgevendheid en het aantal afspraken te vergroten, is het essentieel om zich te onderscheiden door een uniek, wenselijk en zichtbaar aanbod te presenteren. Hier zijn enkele aanvullende suggesties om dit te bereiken:
🔬 Identificeer uw unieke waarde:
📝 Creëer een wenselijk aanbod:
👁🗨 Verhoog uw zichtbaarheid:
🎨 Toon creativiteit en innovatie:
📣 Communiceer uw waardepropositie effectief:
Door deze strategieën te implementeren, kunt u zich onderscheiden op de markt, uw aanbod aantrekkelijker maken en uw zichtbaarheid vergroten. Dit zal helpen om de aandacht van nieuwe prospects te trekken, het aantal afspraken te verhogen en uiteindelijk de winstgevendheid van uw bedrijf te verbeteren.
PHCom heeft officieel haar podcast kanaal gelanceerd: Performance, Harmonie & Commercial 🎙
Het doel is om direct in contact te komen met het publiek en een community te creëren. We zullen boeiende en informatieve audio-inhoud bieden om de naamsbekendheid en expertpositie van PHCom te versterken.
Door een gebruiksvriendelijk format te gebruiken, willen we een persoonlijkere relatie met luisteraars opbouwen en hun vertrouwen winnen. Daarnaast stelt de podcast ons in staat om onze expertise op ons vakgebied te laten zien en relevante informatie te delen, waardoor onze geloofwaardigheid wordt versterkt.
Een keer per maand hoor je Stéphane en Nadia afwisselend in de rol van meneer of mevrouw Performance en meneer of mevrouw Harmonie. Ze delen advies over onderwerpen als verkoop, het opbouwen van bestanden, technieken voor succesvolle prospectie en nog veel meer!
De podcast is nu beschikbaar op de meeste podcastplatforms, dus aarzel niet om je te abonneren!
Nicolas heeft een nieuwe functie ontwikkeld om uw prospectie en het zoeken naar e-mailadressen te vergemakkelijken en om meerdere slechte verzendingen en codeerfouten tijdens een gesprek te vermijden, het is de toverstaf 🪄
Deze toverstaf verschijnt in het contactformulier en in de action management:
Het principe is simpel: Just click on it !
👉 Voorwaarden zodat dit werkt:
🤔 Hoe zit het met de GDPR?
Wij vallen binnen de normen omdat het om een legitiem belang gaat en wij ons in een one-to-one situatie bevinden.