phcom - business development
   Luister naar onze podcast
login

Please register

Remember me
Forgot password?
Learning blog
Stéphane Depaepe

Prospecten opwarmen en klanten winnen via videoconferentie

Van Stéphane Depaepe, het 11.12.2020

 

Hier zijn 5 tips en tricks voor een succesvol verkooptraject met videoconferentie.

 

Het is winter en een dreigend virus blijft zich verspreiden, dit zijn moeilijke condities voor mensen die New Business moeten aantrekken. Het aantal nieuwe klanten en ondertekende contracten wordt beïnvloed door deze aanslepende nieuwe realiteit ... Dit betekent nieuwe verkoopaanpak ontwikkelen en de essentiële videoconferentie integreren!

De key van een goede verkoop in B2B, is de ontwikkeling van een goede vertrouwensrelatie.

Omdat een lichamelijke ontmoeting in de huidige situatie wordt vermeden, zijn we aangewezen op videoconferentie om een vertrouwensrelatie met een nieuwe prospect te ontwikkelen. Een persoonlijke relatie ontwikkelen door interactie via webcam, vraagt een specifieke methodiek om succesvol te zijn.

Dit houdt in dat je de mogelijkheid hebt om nieuwe relaties aan te gaan (via inbound of outbound marketing). Zodra een deur wordt geopend ... is het jouw beurt om de kamer in te nemen. Heb je niet genoeg open deuren? Vraag ons hoe je deuren kan openen!

Hier beschrijven we kort het te volgen proces als er eenmaal een contact tot stand is gebracht ( de deur is open). Het is een kwestie van dit contact om te zetten in een relatie (de kamer in te nemen) en in een klant ( de inrichting doen we samen 😉).

Om daar te komen, zijn hier de 5 tips en tricks die leiden tot verkopen in een digitale omgeving, via online meetings.

CYCLUS management

Contacten via videoconferentie zijn korter en het klimaat is voorzichtiger. Daarom raden we je aan om uw aantal contacten te verhogen om vertrouwen te winnen. Het verkoopproces zal langer lijken door het verhoogde aantal contacten, maar het is aan jou om de timing in de loop van de tijd te beheren.

We zijn allemaal gewend om meer vergaderingen in een week te hebben dan voorheen (toen we nog reisden om elkaar te zien) ... dus profiteer en definieer elk van de mogelijke contacten naar inhoud, doelstellingen en voorwaarden alvorens naar het volgende contact te gaan.

☝️  Voorbereiding van het VELD

Wanneer een potentiële klant te kennen geeft interesse te hebben in een ontmoeting via videoconferentie, stuur je een uitnodigingslink.
Vraag in een begeleidende brief of je meer informatie mag sturen voor de aanvang van de meeting. In feite begin je hier al een eerste gesprek.
Om persoonlijk vertrouwen op te bouwen, kan je ook alvast een uitnodiging sturen via Linkedin en je persoonlijk profiel delen.
Herbevestig de afspraak een paar dagen vooraf (vooral niet de dag ervoor).

⚙️ TECHNISCH meesterschap

Op de dag van de videoconferentie is het belangrijk dat alle technische aspecten in orde zijn:

  • Is er een goede internetverbinding?
  • Is het beeld goed?
  • Is de kamer omgeving netjes?
  • Kan ik mijn scherm delen?
  • Zijn de presentaties klaar?
  • Staat het scherm op ooghoogte met de camera centraal in het midden? (vermijd kikvorsperspectief)
  • Ben ik op tijd?

👥 PERSOONLIJKE relatie

Iedereen snel op z'n gemak zetten in de situatie.
Je bent in zijn kantoor en hij in het jouwe ... kortom, je deelt al iets intiem.
Probeer zo snel mogelijk te tutoyeren om de persoonlijke relatie te bespoedigen en tegelijkertijd professioneel te blijven.

⏱ TIMING-beheer

Houd je aan de tijd, overdrijf niet. Maar bovenal is het doel van de eerste videoconferentie niet om te verkopen, maar om de volgende stap te zetten, namelijk een 2e, 3e of zelfs een 4e contact.

Het is belangrijk dat deze contacten elkaar kunnen opvolgen in de timing die je voor ogen hebt, maar die je uiteindelijk samen bepaald.

 

Wil je je verdiepen in deze onderwerpen en je commerciële benadering aanpassen aan jouw markten?

👉 Ontdek hier het bijbehorende advies-opleidingstraject 👈

We kijken ernaar uit om bij te dragen aan het succes van uw volgende videoconferenties …

Posted in Efficient Sales - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Yasmina Kabdani

We zijn verhuisd ! 📦

Van Yasmina Kabdani, het 09.09.2020
We zijn verhuisd ! 📦

Sinds 1 september is PHCom verhuisd naar het business center Transforma BXL.

Telewerken is al meer dan 15 jaar de norm binnen onze organisatie, deze werkomgeving stelt ons in staat om in volledige flexibiliteit te werken.

De logica van innovatie die daar heerst is in lijn met onze manier om bij te dragen aan de zakelijke ontwikkeling van bedrijven door het toepassen van de best practices van lead management.

Daarnaast delen de andere huurders dezelfde waarden van duurzaamheid en sociale verantwoordelijkheid: iedereen kan een positieve bijdrage leveren aan onze planeet.

Dit ecosysteem creëert meerdere zakelijke mogelijkheden bij start-ups en andere bedrijven die actief zijn bij Transforma BXL.

Wat foto's voor de nostalgie ... en aan het werk in onze nieuwe kantoren.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Posted in People Administration - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Yasmina Kabdani

Van Yasmina Kabdani, het 08.07.2020
Posted in Business Development - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Stéphane Depaepe

Van Stéphane Depaepe, het 09.06.2020
Posted in People Administration - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Yasmina Kabdani

Definities Actions & Results 2020

Van Yasmina Kabdani, het 03.06.2020
Definities Actions & Results 2020
Actions & Results Definities
Absent De prospect was niet aanwezig op het moment van het bezoek.
Administration Onderzoek moet worden gedaan of een vraag stellen (ticket).
Argumented Argumentatie, men praat met de beslisser en/of verkrijgt informatie, er is effectief contact geweest. Bijvoorbeeld, een interessante informatie die de secretaresse ontvangt is een Argu.
Blocked Ik kan niet naar de juiste persoon worden verbonden, ik ben altijd geblokkeerd door de secretaresse.
Bridge Het doorgeven van informatie aan een ander dossier.
Call Er wordt een oproep verricht of geprogrammeerd naar het bedrijf.
Call Client De klant bellen na de vergadering.
Canceled Client Een afspraak die wordt gemaakt en vervolgens door de klant geannuleerd.
Canceled Prospect Een afspraak wordt gemaakt en geannuleerd door de prospect.
Customer Contact Na een telefonisch interview gesprek de informatie die door de klant wordt gegeven moet gedocumenteerd worden.
Client Day Het is een dag die georganiseerd wordt tussen de klant en het team dat aan het dossier van de klant werkt om het dossier, de doelstellingen, de opmerkingen, enz. te bekijken.
Mail In Ontvangst van een e-mail van de prospect.
Mail Out Het sturen van een e-mail naar de prospect.
Feedback Een informatie-uitwisseling wordt gegeven door de klant.
Not Interesting Filter, het bedrijf is niet interessant voor uw bedrijf.
LinkedIn Ga via LinkedIn om een eerste contact te leggen.
Lost De prospect heeft negatief gereageerd op een aanbod of heeft een afspraak geannuleerd.
Mailing Nieuwsbrieven versturen, mailing.
Monthly Customer Contact Maandelijks meeting met de klant.
Meeting Meeting, een afspraak is gepland met de prospect.
Not Interested Niet geïnteresseerd, het prospect is niet geïnteresseerd.
No Answer Het telefoonnummer gaat over, maar er wordt niet geantwoord of de lijn is altijd bezet.
Not Available De persoon in kwestie is in een vergadering, op vakantie of ziek.
Offer Offerte, een offerte wordt gedaan, het bedrag, de ratio (percentage kans om te verkopen) en de einddatum kunnen worden aangegeven.
Pending Er is een offerte verzonden en wachten op een antwoord.
Postponed Client Een afspraak wordt door de klant uitgesteld.
Postponed Prospect Een afspraak wordt door de prospect uitgesteld.
Quality De mening van de klant over de kwaliteit van de PhCom-ervaring, zijn tevredenheid.
Sale Er is een verkoop.
Stop Elke actie met betrekking tot dit bedrijf moet worden stopgezet (en de reden ervan moet worden vermeld).
Team Contact Na een telefonisch gesprek, een informatie werdt door gegeven door het team en het moet gedocumenteerd te worden.
Virtual Meeting Vergadering per videoconferentie, online vergadering of per telefoon.
Voicemail Het gaat naar de voicemail (vermelden in comment of u een bericht hebt achtergelaten of niet).
Wrong Number Het nummer is onjuist. Het nodige onderzoek is gedaan, dus een ticket sturen.

 

Posted in Database Management - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
bruxelles capitale cheques entreprises