phcom - business development
   Luister naar onze podcast
login

Please register

Remember me
Forgot password?
Learning blog
Stťphane Depaepe

De rebel van de prospectie ! ✊

Van Stťphane Depaepe, het 14.09.2022
De rebel van de prospectie ! ✊

Om de markt te ontwikkelen, moet een business developer zich wagen op onontgonnen terrein. Er is moed, lef en durf nodig om nieuwe paden te verkennen. Daarom rekruteert PHCom graag mensen met een Ďrebelsí profiel.

Het is een feit, om te slagen in een missie van marktontwikkeling, zijn de kwaliteiten rebellen zeer welgekomen.
Het bedrijfsleven begrijpt al lang dat ondernemerschap en rebellie hand in hand gaan.


Wat is het "rebel"-profiel? Hoe wordt het gekenmerkt?

🆓†De liefde voor vrijheid en een gevoel voor avontuur

🧠†De zoektocht naar alternatieve middelen en zijn vermogen om buiten de kaders te denken (hij is creatief)

🔍†Een grote nieuwsgierigheid door zijn "zoekende" kant (... en wie zoekt die vindt)

🤔†Hij is spontaan maar geen "jaknikker".

🎲†Hij verliest nooit het vertrouwen maar is enthousiast ...en hij speelt graag

Daarom vinden rebellen veel voldoening als jagers op commercieel vlak.

Ze weten plezier te vinden in elk contact, en dat werkt aanstekelijk!

Ze zijn creatief en slagen erin om oplossingen te vinden en de juiste deuren te openen.

Ze dagen hun gesprekspartners uit vanuit een ander perspectief, waardoor er interesse ontstaat in het voorstel.

Ze hebben de moed om in hun onderzoek tot het einde te gaan.

ę De definitie van waanzin is telkens hetzelfde doen, maar een andere uitkomst verwachten†Ľ

Een citaat dat werd toegeschreven aan Albert Einstein en waarvan rebellen de betekenis goed hebben begrepen.

"Geen verandering zonder rebellen", luidt het gezegde.

Ze durven de manier waarop ze mensen in cold calling benaderen te veranderen en dat levert goede resultaten op.

Voorbeeld:

Het is gebruikelijk bij prospectie deuren tegen te komen met de vermelding "No Entry" 🚷.

Met andere woorden, de gereserveerdheid of waakzaamheid van de gesprekspartner die je echt wil spreken, belemmert je in het bereiken van je doelen. De weg is geblokkeerd.

Sommigen zullen opgeven. Een rebel daarentegen gaat de uitdaging aan!

Met inventiviteit, creativiteit, onbaatzuchtigheid, onderzoek... vindt de rebel de oplossingen om zijn doel te bereiken.

Er zijn dus veel goede redenen waarom een ​​rebels profiel past bij het juiste profiel van Business Developer.

Bij PHCom hebben we de structuur opgezet zodat rebellen kunnen gedijen en hun energie richten op het succes van hun klanten.


👉De belangrijkste punten van deze structuur:

🗝Een rebel waardeert zijn autonomie. Al meer dan 15 jaar (lang voor het Corona-tijdperk) werken PHCom Business Developers meer dan 80% van de tijd van thuis.

🗝Elke klant is anders, op gebied van aanbod of qua markt waarop de focus ligt. Dergelijke afwisseling voedt de nieuws- en leergierigheid van een rebelse marktontwikkelaar.

🗝Het team, dat voor elke missie wordt samengesteld, stimuleert de uitwisseling van informatie en maakt het mogelijk om de juiste oplossingen te vinden om de doelstellingen te bereiken. De creativiteit van de rebel vindt ook hier een mooie weerklank.

🗝PHCom rebellen vertegenwoordigen voortdurend nieuwe bedrijven, nieuwe producten of nieuwe diensten.

🗝Ze benaderen steeds nieuwe bedrijven en komen in contact met nieuwe mensen.†Zo kunnen ze hun kennis verrijken, geÔnspireerd worden en vergelijkingen maken.

Kortom, ze doen al snel veel ervaring op die ten goede komt aan hun klanten.

Je bent een rebel en op zoek naar een leuke, afwisselende baan, waar je energie goed van pas komt?†Welkom!

U zoekt rebellen die uw prospectie en uw commerciŽle ontwikkeling een boost kunnen geven?†Bij ons kan je ze vinden!

Posted in Personal & Team efficiency - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Stťphane Depaepe

Opleidingscursus 💻 Verkopen via Videoconferenties

Van Stťphane Depaepe, het 02.01.2022
Opleidingscursus   💻   Verkopen via Videoconferenties

Verkoop via videoconferentie

Als je de mogelijkheid hebt om via videoconferentie nieuwe relaties aan te gaan, is het de uitdaging om deze eerste contacten om te zetten in klanten door te voorkomen dat ze tijdens het verkoopproces afkoelen.

Zulke traject besta uit 5 modules van 3 uren, voor ter minima 2 personen

👉†Bel ons op +32 2 702 64 👈


👨‍💼 👩‍💼 Voor wie is deze training bedoeld ?


Voor micro-, kleine en grote bedrijven die actief zijn in B2B

Voor

  • Sales Managers
  • Commerciele Directeurs
  • Accountmanagers
  • Verkopers
  • Interne Verkoop
  • Verkoopmanager van kleine en middelgrote bedrijven die verantwoordelijk zijn voor de verkoop
  • Starters

🤝Na deze training ?


Beschik je over concrete tools om je verkoop via videoconferenties efficiŽnt te beheren
Heb je de beste methodiek op dit gebied ontdekt
Heb je tips gekregen om de uitdagingen aan te gaan
Zal je in staat zijn vaker te verkopen en tegen de beste prijs die het beste past bij je klanten.

👉 Inhoud van de opleiding


Tijdens de 5 modules zal je de volgende onderwerpen behandelen :

  1. De etappes van de contacten
    • De regel van 7 contacten en het engagement
    • Wat zijn de verplichte voorwaarden om stap voor stap verder te gaan ?
    • Hoe de balans te vinden tussen gesprekken, video, e-mails en andere communicatiemiddelen
  2. De vertrouwensrelatie
    • De parameters van een vertrouwensrelatie
    • Begrijp de gesprekspartners en beheer ze
    • Zich comfortabel voelen in de format
  3. De structuur van een verkoopvergadering per videoconferentie
    • Aangepaste introducties (van hot calling tot hot video)
    • Actief luisteren in een gereduceerd tijdsbestek
    • Hoe de prospect (die we niet kennen) en de klant (die ons goed kent) te engageren
  4. Slides en betekenis
    • Optimaal gebruik van presentatiemiddelen
    • Welke inhoud in welk stadium
    • Zichzelf in de noodzaak van het moment plaatsen volgens Maslow
  5. Technologische hulpmiddelen
    • Goede toepassingen in video
    • Hulpmiddelen voor het voeren van professionele interviews
    • Persoonlijke organisatie dankzij technologische hulpmiddelen

📋 Opleidingsmethodologie

De sessies zijn interactief (participatief en inductief) en worden uitgevoerd per videoconferentie.

  • Wij brengen je in contact met mensen die zich in een vergelijkbare situatie bevinden en voor dezelfde uitdagingen staan.
  • Wij bieden u alle tijd om ervaringen uit te wisselen en specifieke zaken die je aan belangen te bespreken.
  • Wij bezorgen je vooraf de theorie (het voorbereidend dossier) en je stuurt ons je vragen en voorbeelden.
  • Onze experts combineren hun knowhow met advies en goede praktijk die erkend is.
  • EnquÍtes en brainstormsessies bevorderen de co-creatie volgens een welbepaald mechanisme en bepaalde handelswijzen.
  • Tussen elke sessie door begeleiden persoonlijke actieplannen iedereen volgens eigen behoeften.
  • Een applicatie verplicht je tot het bereiken van aanvullende uitdagingen om plezier en leren te combineren.

Naarmate het programma vordert, krijg je nieuwe ideeŽn en perspectieven die je direct in de praktijk kan brengen.

🎤 Inleiding van de expert

Stťphane Depaepe

Oprichter van PHCom en het opleidingsprogramma ImproTraining, is al meer dan 20 jaar bedrijfsconsultant.

Zijn taak: werken aan de ontwikkeling van bedrijven door een betere organisatie en de implementatie van passende commerciŽle benaderingen.

Meer dan 5.000 mensen hebben zijn opleidingen gevolgd. Elk jaar worden er meer dan 4.000 commerciŽle bijeenkomsten georganiseerd volgens zijn markt activeringsmethode.

👉†Bel ons op +32 2 702 64 👈


💶 Prijs voor†5 sessies van 120 minuten per videoconferentie† † 680 Ä excl. BTW/Persoon

  • Minimaal 3 personen, maximaal 8 personen per groep
  • In 3 weken
  • Voorbereiding van de sessies
  • 1 voorafgaand individueel telefonisch interview (30 minuten)
  • 1 vervolgbijeenkomst 3 weken na afloop van de cursus (45 minuten)
  • Ontvangst handleiding "Training on Sales Calls".
  • Toegang tot nota's van de sessies

Intra-company:†prijs op schatting, er bestaan andere formules :†Bel ons op +32 2 702 64 74.

Posted in Personal & Team efficiency - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Yasmina Kabdani

Van Yasmina Kabdani, het 01.01.2022
Posted in Personal & Team efficiency - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
bruxelles capitale cheques entreprises