phcom - business development
login

Please register

Remember me
Forgot password?
Learning blog
Stéphane Depaepe

De rebel van de prospectie ! ✊

Van Stéphane Depaepe, het 14.09.2022
De rebel van de prospectie ! ✊

Om de markt te ontwikkelen, moet een business developer zich wagen op onontgonnen terrein. Er is moed, lef en durf nodig om nieuwe paden te verkennen. Daarom rekruteert PHCom graag mensen met een ‘rebels’ profiel.

Het is een feit, om te slagen in een missie van marktontwikkeling, zijn de kwaliteiten rebellen zeer welgekomen.
Het bedrijfsleven begrijpt al lang dat ondernemerschap en rebellie hand in hand gaan.


Wat is het "rebel"-profiel? Hoe wordt het gekenmerkt?

🆓 De liefde voor vrijheid en een gevoel voor avontuur

🧠 De zoektocht naar alternatieve middelen en zijn vermogen om buiten de kaders te denken (hij is creatief)

🔍 Een grote nieuwsgierigheid door zijn "zoekende" kant (... en wie zoekt die vindt)

🤔 Hij is spontaan maar geen "jaknikker".

🎲 Hij verliest nooit het vertrouwen maar is enthousiast ...en hij speelt graag

Daarom vinden rebellen veel voldoening als jagers op commercieel vlak.

Ze weten plezier te vinden in elk contact, en dat werkt aanstekelijk!

Ze zijn creatief en slagen erin om oplossingen te vinden en de juiste deuren te openen.

Ze dagen hun gesprekspartners uit vanuit een ander perspectief, waardoor er interesse ontstaat in het voorstel.

Ze hebben de moed om in hun onderzoek tot het einde te gaan.

« De definitie van waanzin is telkens hetzelfde doen, maar een andere uitkomst verwachten »

 

Een citaat dat werd toegeschreven aan Albert Einstein en waarvan rebellen de betekenis goed hebben begrepen.

"Geen verandering zonder rebellen", luidt het gezegde.

Ze durven de manier waarop ze mensen in cold calling benaderen te veranderen en dat levert goede resultaten op.

Voorbeeld:

Het is gebruikelijk bij prospectie deuren tegen te komen met de vermelding "No Entry" 🚷.

Met andere woorden, de gereserveerdheid of waakzaamheid van de gesprekspartner die je echt wil spreken, belemmert je in het bereiken van je doelen. De weg is geblokkeerd.

Sommigen zullen opgeven. Een rebel daarentegen gaat de uitdaging aan!

Met inventiviteit, creativiteit, onbaatzuchtigheid, onderzoek... vindt de rebel de oplossingen om zijn doel te bereiken.

Er zijn dus veel goede redenen waarom een ​​rebels profiel past bij het juiste profiel van Business Developer.

Bij PHCom hebben we de structuur opgezet zodat rebellen kunnen gedijen en hun energie richten op het succes van hun klanten.


👉De belangrijkste punten van deze structuur:

🗝Een rebel waardeert zijn autonomie. Al meer dan 15 jaar (lang voor het Corona-tijdperk) werken PHCom Business Developers meer dan 80% van de tijd van thuis.

🗝Elke klant is anders, op gebied van aanbod of qua markt waarop de focus ligt. Dergelijke afwisseling voedt de nieuws- en leergierigheid van een rebelse marktontwikkelaar.

🗝Het team, dat voor elke missie wordt samengesteld, stimuleert de uitwisseling van informatie en maakt het mogelijk om de juiste oplossingen te vinden om de doelstellingen te bereiken. De creativiteit van de rebel vindt ook hier een mooie weerklank.

🗝PHCom rebellen vertegenwoordigen voortdurend nieuwe bedrijven, nieuwe producten of nieuwe diensten.

🗝Ze benaderen steeds nieuwe bedrijven en komen in contact met nieuwe mensen. Zo kunnen ze hun kennis verrijken, geïnspireerd worden en vergelijkingen maken.

Kortom, ze doen al snel veel ervaring op die ten goede komt aan hun klanten.

Je bent een rebel en op zoek naar een leuke, afwisselende baan, waar je energie goed van pas komt? Welkom!

U zoekt rebellen die uw prospectie en uw commerciële ontwikkeling een boost kunnen geven? Bij ons kan je ze vinden!

Posted in HR Recruitment - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Stéphane Depaepe

12 oplossingen om het aantal effectieve contacten ( argus) / prospectie uur te verhogen

Van Stéphane Depaepe, het 02.06.2022
12 oplossingen om het aantal effectieve contacten ( argus) / prospectie uur te verhogen

De Covid-situatie, heeft geleid tot een toename van het telewerken en het absenteïsme, en maakt het niet makkelijker om resultaten te boeken bij prospectie.

Gelukkig zijn er verschillende manieren om dit probleem te omzeilen en toch de verwachte gesprekken te hebben die zullen uitgroeien tot vele mooie ontmoetingen.

Dank aan het team van PHCom voor het delen van de vele tips, want het is tegenwoordig even moeilijk om de argussen te verkrijgen, zoals het bekomen van de 12 werken van Hercules.

 

  1. Een voldoende aantal oproepen blijft de sleutel. Onder een bepaalde grens wordt het erg ingewikkeld om je aandacht erbij te houden, een positieve instelling te hebben en het dynamisme om je objectieven te bereiken.
  2. Op goede fiches te werken:
    1. De verbetering van de gegevensbank is een groepswerk: het is de taak van iedereen om de nodige gegevens op het juiste moment bij te werken.
    2. Controleer de to do's met de acount of klant
    3. Beheer je Prior A's en ABCD klasse goed, dit laat toe de interessantste bedrijven te indentificiëren.
  3. Valideer dat het de juiste contactpersoon is
    1. Via collega's, receptie
    2. Via Linkedin
    3. Opgelet wanneer @company verschillend is met de naam van het bedrijf waarmee je in contact bent
  4. Bel eerst de directe lijnen van de doelgerichte contacten
    1. Indien geen antwoord: ga terug naar de receptie of een collega om de persoon die u probeert te contacteren te valideren → Naast het pre-kwalificeren van het bedrijf, creëert u een band!
    2. en vooral: gebruikt een gsm nummer
  5. De receptie is je vriend, vooral als je een of meer namen op je lijst hebt staan! De receptie zal u toelaten om deze te valideren :
    1. De persoon om contact mee op te nemen,
    2. De contact informatie
      1. Rechtstreekse lijn,
      2. GSM,
      3. Toestemming om op de GSM te bellen,
      4. E-mail adres
      5. Tijd van aanwezigheid
      6. Het goede moment om contact met hem/haar op te nemen
    3. Tips and Tricks:
      1. Laat mensen lachen, het breekt het ijs
      2. Maak een zeer duidelijke voorstelling van wat/wie u zoekt
      3. Voordat u uw manager stoort, zou ik graag willen weten ... (dit zal u inzicht geven in de werking van het bedrijf). Deze aanpak geldt ook voor assistenten en medewerkers (de hogere functies die wij nastreven, werken zelden alleen)
  6. De pré-argu mails zijn ook uw bondgenoten in deze situatie (10 tot 15% van deze e-mails leiden tot een ontmoeting)
  7. Rechtstreeks contact op de mobiele telefoon
    1. Indien mogelijk, alvorens een mobiele telefoon te bellen, de persoon valideren en nagaan of het mogelijk is hem op zijn GSM te bellen via een directe lijn of een collega
    2. Bevestig de positie en de rol van de persoon en dat hij of zij in het bedrijf in kwestie werkt (soms zijn sommige mensen vertrokken en werken ze in een ander bedrijf, maar is het nog steeds hun GSM)
    3. Weten hoe om te gaan met de opmerking: "Hoe kom je aan mijn GSM nummer?
      1. "Ik heb het van mijn baas (onze klant)"
      2. via LinkedIn
      3. via mijn directeur
      4. via mijn collega
      5. "Uw collega heeft me naar u doorverbonden in verband met..."
  8. Een SMS sturen: Alleen met toestemming van de klant. De eerste feedback geeft aan dat het opdringerig en onprofessioneel is in termen van prospectie
  9. Beltijden + GSM hours/Golden hours vs. DIAMOND hours: Managers in bedrijven vergaderen dikwijls van 10-12 en 14-17, zet hen in voor prioritair contact vóór 9u of na 16.30-17u
  10. Voicemails :
    1. Laat een sterke boodschap achter op de voicemail (deze staat in het script)
    2. Als u een niet-gepersonaliseerde voicemail krijgt ("04... is momenteel niet bereikbaar, laat een bericht achter,..."): maak van de gelegenheid gebruik om de DB bij te werken met het juiste nummer
  11. Linkedin: vind en valideer de juiste contacten + maak een LinkedIn actie aan de op naam van de klant, zodat zij in contact komen met het juiste persoon
  12. Lusha: ter herinnering, de procedure is
    1. Controleer of er gegevens zijn (zo niet, schrijf NOLU in het veld Mobile)
    2. Maak een ADMIN actie aan op UW naam met de commentaar: LUSHA

 

Posted in Prospecting Efficiency - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Ilse Jonckers

Subsidies voor verkooporganisatie consultancy

Van Ilse Jonckers, het 01.03.2022

 In elke regio van het land, kunnen ZKO’s en KMO’s subsidies genieten van 30 tot 80% voor sommige interventies van PHCom: marktonderzoeken, Sales Process optimisatie, opleidingen...

Het betreft ondernemingen die minder dan 250 werknemers hebben en jaarlijks minder dan 50 miljoen euro omzet maken.

Zie hier de links naar de verantwoordelijke instellingen:

 

Regio Wallonië     

Aanvragen gebeuren on line: www.chequesentreprise.be

Maximum van de toegestane prestaties: van 20 to 60 000 € (op 12 maanden), gesubsidieerd van 50% tot 80% naar gelang het profiel van de onderneming.

Voor de regio Brussel 

is alle informatie terug te vinden op de website van de regio: hier

De steun bedraagt tussen 40 en 60% van een missie met maximum 10.000 € subsidie per jaar.

Regio Vlaanderen 

Een kleine onderneming kan van 30% subsidie genieten, een middelgrote van 30% . Max. 7.500 € subsidie per jaar. Details zijn te vinden op de website van de KMO Portefeuille : hier

Dit is een opportuniteit voor iedereen: u krijgt dienstverlening tegen een lagere prijs, we kunnen werken op de beste manier, de regio profiteert van uw groei.

Posted in Business Development - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Stéphane Depaepe

Opleidingscursus 💻 Verkopen via Videoconferenties

Van Stéphane Depaepe, het 02.01.2022
Opleidingscursus   💻   Verkopen via Videoconferenties

Verkoop via videoconferentie

Als je de mogelijkheid hebt om via videoconferentie nieuwe relaties aan te gaan, is het de uitdaging om deze eerste contacten om te zetten in klanten door te voorkomen dat ze tijdens het verkoopproces afkoelen.

Zulke traject besta uit 5 modules van 3 uren, voor ter minima 2 personen

👉 Bel ons op +32 2 702 64 👈


👨‍💼 👩‍💼 Voor wie is deze training bedoeld ?


Voor micro-, kleine en grote bedrijven die actief zijn in B2B

Voor

  • Sales Managers
  • Commerciele Directeurs
  • Accountmanagers
  • Verkopers
  • Interne Verkoop
  • Verkoopmanager van kleine en middelgrote bedrijven die verantwoordelijk zijn voor de verkoop
  • Starters

🤝  Na deze training ?


Beschik je over concrete tools om je verkoop via videoconferenties efficiënt te beheren
Heb je de beste methodiek op dit gebied ontdekt
Heb je tips gekregen om de uitdagingen aan te gaan
Zal je in staat zijn vaker te verkopen en tegen de beste prijs die het beste past bij je klanten.

👉 Inhoud van de opleiding


Tijdens de 5 modules zal je de volgende onderwerpen behandelen :

  1. De etappes van de contacten
    • De regel van 7 contacten en het engagement
    • Wat zijn de verplichte voorwaarden om stap voor stap verder te gaan ?
    • Hoe de balans te vinden tussen gesprekken, video, e-mails en andere communicatiemiddelen
  2. De vertrouwensrelatie
    • De parameters van een vertrouwensrelatie
    • Begrijp de gesprekspartners en beheer ze
    • Zich comfortabel voelen in de format
  3. De structuur van een verkoopvergadering per videoconferentie
    • Aangepaste introducties (van hot calling tot hot video)
    • Actief luisteren in een gereduceerd tijdsbestek
    • Hoe de prospect (die we niet kennen) en de klant (die ons goed kent) te engageren
  4. Slides en betekenis
    • Optimaal gebruik van presentatiemiddelen
    • Welke inhoud in welk stadium
    • Zichzelf in de noodzaak van het moment plaatsen volgens Maslow
  5. Technologische hulpmiddelen
    • Goede toepassingen in video
    • Hulpmiddelen voor het voeren van professionele interviews
    • Persoonlijke organisatie dankzij technologische hulpmiddelen

📋 Opleidingsmethodologie

De sessies zijn interactief (participatief en inductief) en worden uitgevoerd per videoconferentie.

  • Wij brengen je in contact met mensen die zich in een vergelijkbare situatie bevinden en voor dezelfde uitdagingen staan.
  • Wij bieden u alle tijd om ervaringen uit te wisselen en specifieke zaken die je aan belangen te bespreken.
  • Wij bezorgen je vooraf de theorie (het voorbereidend dossier) en je stuurt ons je vragen en voorbeelden.
  • Onze experts combineren hun knowhow met advies en goede praktijk die erkend is.
  • Enquêtes en brainstormsessies bevorderen de co-creatie volgens een welbepaald mechanisme en bepaalde handelswijzen.
  • Tussen elke sessie door begeleiden persoonlijke actieplannen iedereen volgens eigen behoeften.
  • Een applicatie verplicht je tot het bereiken van aanvullende uitdagingen om plezier en leren te combineren.

Naarmate het programma vordert, krijg je nieuwe ideeën en perspectieven die je direct in de praktijk kan brengen.

🎤 Inleiding van de expert

Stéphane Depaepe

Oprichter van PHCom en het opleidingsprogramma ImproTraining, is al meer dan 20 jaar bedrijfsconsultant.

Zijn taak: werken aan de ontwikkeling van bedrijven door een betere organisatie en de implementatie van passende commerciële benaderingen.

Meer dan 5.000 mensen hebben zijn opleidingen gevolgd. Elk jaar worden er meer dan 4.000 commerciële bijeenkomsten georganiseerd volgens zijn markt activeringsmethode.

 

👉 Bel ons op +32 2 702 64 👈


💶 Prijs voor 5 sessies van 120 minuten per videoconferentie    680 € excl. BTW/Persoon

  • Minimaal 3 personen, maximaal 8 personen per groep
  • In 3 weken
  • Voorbereiding van de sessies
  • 1 voorafgaand individueel telefonisch interview (30 minuten)
  • 1 vervolgbijeenkomst 3 weken na afloop van de cursus (45 minuten)
  • Ontvangst handleiding "Training on Sales Calls".
  • Toegang tot nota's van de sessies

Intra-company: prijs op schatting, er bestaan andere formules : Bel ons op +32 2 702 64 74.

Posted in HR Training - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Yasmina Kabdani

Van Yasmina Kabdani, het 01.01.2022
Posted in HR Training - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
bruxelles capitale cheques entreprises