phcom - business development
login

Please register

Remember me
Learning blog
Yasmina Kabdani

Nieuwe functie : DELETE company

Van Yasmina Kabdani, het 16.02.2021
Nieuwe functie : DELETE company

Als je nu een company†verwijdert, verschijnt het nu in het rood, zoals dit:

Met de knop "Restore" kunt u het bedrijf herstellen als je een fout hebt gemaakt of als het bedrijf weer actief wordt.

Tijdens je zoekopdrachten kan je in het tabblad Companies filteren op "Show deleted", zodat ook de verwijderde bedrijven in het resultaat verschijnen. De "niet-actieve" ondernemingen zullen dus in het rood verschijnen.

Dit helpt ons bij het importeren van een bestand, als er bedrijven zijn die wij willen importeren maar die niet langer actief zijn, dan zal dit bij het importeren worden gemeld, en zullen wij geen dubbele bedrijven hebben en dus vervuiling van de DB vermijden.

Deze functie maakt het ook mogelijk om deze niet-actieve ondernemingen te volgen.

-------------------------------------------------------------------

Ter informatie: een onderneming die een status heeft van opening faillissement moet niet verwijdered worden†omdat haar status volgens de KBO actief blijft. In tegenstelling tot een vennootschap die haar activiteiten heeft stopgezet of in staat van†sluiting van de vereffening

Posted in Use of dm.phcom.be - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Nadia Ben Jelloun

Een ROI realiseren met een PRM: 3 tips om onmiddellijk toe te passen

Van Nadia Ben Jelloun, het 02.02.2021
Een ROI realiseren met een PRM: 3 tips om onmiddellijk toe te passen

U kunt net zo goed ter zake komen: U doet aan B2B prospectie. Het doel is om snel klanten te vinden. Dit betekent dat de eerste veelbelovende afspraken worden gemaakt en dat deze worden omgezet in goede en winstgevende klanten.

In tegenstelling tot een CRM, is een PRM gericht op prospectie. Het doel ervan is de prospectie efficiŽnt te maken, d.w.z. doeltreffend te zijn (doelstellingen te bereiken) met zo weinig mogelijk moeite.

Bij de berekening van de ROI van een CRP moet rekening worden gehouden met de volgende factoren :

💰De investering

  1. Het contactbeheersysteem: aanschafkosten, licentie, instellingen, onderhoud
  2. Aankoop van databanken: keuze van doelgroepen, aankoop van lijsten, bijwerken van gegevens
  3. Prospectietijd: voorbereiding van een gesprek, toegang tot informatie over het bedrijf, vinden van de juiste contactpersoon, contact opnemen en uitwisselen van relevante informatie met hen, documenteren van de resultaten.

🔄 De ďterugkeerĒ zelf

  1. Verzamelde informatie over markten om prioriteiten ervan te make
  2. Het aantal gemaakte afspraken per uur prospectie
  3. Het aantal vruchtbare afspraken, d.w.z. klant worden in een bepaalde tijd
  4. De waarde van de binnengehaalde klanten: in Omzet of Brutomarge, over een bepaalde periode.


Hier zijn onze 3 tips om de kosten in verband met prospectie te verminderen en het rendement te verhogen :

🗺†Tip 1 : Een duidelijke lijn trekken tussen marketing en verkoop

Marketing kiest gewoonlijk de te benaderen doelgroepen, vindt de gegevensbestanden en verstrekt deze aan de verkopers. Met volledige kennis van de producten en diensten levert de marketingafdeling de over te brengen boodschappen en de ondersteunende documenten. En dan doen de verkopers het "ongeveer" zoals zij het willen.

Wat nodig is om de focus bij te stellen: een 360į-visie op uw markt en de behaalde resultaten.

Meet de inzet en resultaten van uw verkoopteam direct met :

  • Een doeltreffend BI-instrument
  • Onmiddellijke zichtbaarheid van uw kansen (prospects, offertes, sales)
  • Het evalueren van de efficiŽntie en productiviteit van uw verkoop- en prospectieteams
  • De optimalisering van uw commerciŽle acties (beter gericht)

👥 Tip 2 : Investeer in mensen

Achter de aanwerving, motivatie, opleiding en erkenning van prospectieteams, streven naar tijdwinst en verhoogde productiviteit.

Geen sprake van opvolging in Excel en hopen dat u uw leads kunt transformeren... Dat zou een grote verspilling van tijd en geld zijn.

Investeren in mensen betekent ook hen een instrument bieden dat hun werk zal vergemakkelijken:

  • Systematisch contactbeheer volgens een beproefde methode
  • Geschiedenis van acties en uitwisselingen met prospects/klanten
  • Visualisatie van uit te voeren taken (inclusief prioriteitenbeheer)
  • Organisatie en follow-up van afspraken
  • Opvolging en follow-up van uw aanbiedingen

📞 Tip 3 :†Kies het juiste prospectie-instrument

PHCom Data Management is ontworpen om u te helpen uw prospectie-acties op het essentiŽle te concentreren en zo de tijd vrij te maken die u nodig hebt om uw bedrijfsmissie bij uw klanten uit te voeren.

Verkopen en praten met klanten is waar uw verkoopteam het beste in zijn. Waarom besteden zij dan hun tijd aan het handmatig zoeken naar leads?

De PRM PHCom Data Management stelt u ter beschikking:

  • Een geÔntegreerde database, voortdurend verrijkt in een collaboratieve manier
  • Meer dan 115 000 bedrijven vermeld
  • Eenvoudige integratie, export en kruisverwijzing van bestanden
  • Een uniek algoritme dat de mate van openheid van het bedrijf voor prospectie aangeeft
  • Toegang tot meerdere informatiebronnen via ťťn enkele klik†

Het is aan u om nieuwe klanten te veroveren, zonder dat u dure beheersoftware nodig hebt !

PHCom Data Management integreert de beste methoden van management en commerciŽle organisatie en draagt bij tot de verbetering van de prestaties van uw onderneming.

Als u een onlinedemonstratie wilt organiseren, kunt u zich†via deze link inschrijven.

Posted in Data Base management - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Yasmina Kabdani

Nieuwe functie: tabblad FAQ's ❓

Van Yasmina Kabdani, het 04.01.2021
Nieuwe functie: tabblad FAQ's ❓

Wij zijn blij om u deze nieuwe functie in Database Management: een direct antwoord op al uw gebruiksvragen, de Frequently Asked Questions (FAQ's).

Tijdens het inloggen op de DM hebben jullie waarschijnlijk een nieuwe FAQ-knop opgemerkt die jullie het leven makkelijker maakt. Het getal is het aantal beantwoorde vragen. In deze foto hieronder gaat het bijvoorbeeld om het tabblad Cockpit met 3 vragen:

Wanneer je op de knop klikt, gaat je naar de FAQ's waar alle antwoorden op de vragen in het bijbehorende tabblad vindt. Je kunt ook de gewenste taal selecteren (Frans, Nederlands en Engels) en je kunt ook het tabblad kiezen :

Klik op een vraag en je krijgt het antwoord dat wordt aangevuld met verklarende diagrammen en afbeeldingen :

Heb je een vraag ? Je krijgt onmiddelijk een antwoord !†

En je gebruikt PHCom DM efficiŽnter.

Posted in Use of dm.phcom.be - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Stťphane Depaepe

Prospecten opwarmen en klanten winnen via videoconferentie

Van Stťphane Depaepe, het 11.12.2020

Hier zijn 5 tips en tricks voor een succesvol verkooptraject met videoconferentie.

Het is winter en een dreigend virus blijft zich verspreiden, dit zijn moeilijke condities voor mensen die New Business moeten aantrekken. Het aantal nieuwe klanten en ondertekende contracten wordt beÔnvloed door deze aanslepende nieuwe realiteit ... Dit betekent nieuwe verkoopaanpak ontwikkelen en de essentiŽle videoconferentie integreren!

De key van een goede verkoop in B2B, is de ontwikkeling van een goede vertrouwensrelatie.

Omdat een lichamelijke ontmoeting in de huidige situatie wordt vermeden, zijn we aangewezen op videoconferentie om een vertrouwensrelatie met een nieuwe prospect te ontwikkelen. Een persoonlijke relatie ontwikkelen door interactie via webcam, vraagt een specifieke methodiek om succesvol te zijn.

Dit houdt in dat je de mogelijkheid hebt om nieuwe relaties aan te gaan (via inbound of outbound marketing). Zodra een deur wordt geopend ... is het jouw beurt om de kamer in te nemen. Heb je niet genoeg open deuren? Vraag ons hoe je deuren kan openen!

Hier beschrijven we kort het te volgen proces als er eenmaal een contact tot stand is gebracht ( de deur is open). Het is een kwestie van dit contact om te zetten in een relatie (de kamer in te nemen) en in een klant ( de inrichting doen we samen 😉).

Om daar te komen, zijn hier de 5 tips en tricks die leiden tot verkopen in een digitale omgeving, via online meetings.

CYCLUS management

Contacten via videoconferentie zijn korter en het klimaat is voorzichtiger. Daarom raden we je aan om uw aantal contacten te verhogen om vertrouwen te winnen. Het verkoopproces zal langer lijken door het verhoogde aantal contacten, maar het is aan jou om de timing in de loop van de tijd te beheren.

We zijn allemaal gewend om meer vergaderingen in een week te hebben dan voorheen (toen we nog reisden om elkaar te zien) ... dus profiteer en definieer elk van de mogelijke contacten naar inhoud, doelstellingen en voorwaarden alvorens naar het volgende contact te gaan.

☝️††Voorbereiding van het VELD

Wanneer een potentiŽle klant te kennen geeft interesse te hebben in een ontmoeting via videoconferentie, stuur je een uitnodigingslink.
Vraag in een begeleidende brief of je meer informatie mag sturen voor de aanvang van de meeting. In feite begin je hier al een eerste gesprek.
Om persoonlijk vertrouwen op te bouwen, kan je ook alvast een uitnodiging sturen via Linkedin en je persoonlijk profiel delen.
Herbevestig de afspraak een paar dagen vooraf (vooral niet de dag ervoor).

⚙️†TECHNISCH meesterschap

Op de dag van de videoconferentie is het belangrijk dat alle technische aspecten in orde zijn:

  • Is er een goede internetverbinding?
  • Is het beeld goed?
  • Is de kamer omgeving netjes?
  • Kan ik mijn scherm delen?
  • Zijn de presentaties klaar?
  • Staat het scherm op ooghoogte met de camera centraal in het midden?†(vermijd kikvorsperspectief)
  • Ben ik op tijd?

👥†PERSOONLIJKE relatie

Iedereen snel op z'n gemak zetten in de situatie.
Je bent in zijn kantoor en hij in het jouwe ... kortom, je deelt al iets intiem.
Probeer zo snel mogelijk te tutoyeren om de persoonlijke relatie te bespoedigen en tegelijkertijd professioneel te blijven.

⏱†TIMING-beheer

Houd je aan de tijd, overdrijf niet. Maar bovenal is het doel van de eerste videoconferentie niet om te verkopen, maar om de volgende stap te zetten, namelijk een 2e, 3e of zelfs een 4e contact.

Het is belangrijk dat deze contacten elkaar kunnen opvolgen in de timing die je voor ogen hebt, maar die je uiteindelijk samen bepaald.

Wil je je verdiepen in deze onderwerpen en je commerciŽle benadering aanpassen aan jouw markten?

👉 Ontdek hier het bijbehorende advies-opleidingstraject†👈

We kijken ernaar uit om bij te dragen aan het succes van uw volgende videoconferenties Ö

Posted in Commercial Efficiency - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Stťphane Depaepe

Opleidingscursus 💻 Verkopen via Videoconferenties

Van Stťphane Depaepe, het 11.12.2020
Opleidingscursus   💻   Verkopen via Videoconferenties

Verkoop via videoconferentie

Als je de mogelijkheid hebt om via videoconferentie nieuwe relaties aan te gaan, is het de uitdaging om deze eerste contacten om te zetten in klanten door te voorkomen dat ze tijdens het verkoopproces afkoelen.

Voor degenen die willen deelnemen aan het inter-company traject, zijn de geplande data als volgt: Van 16:00 tot 18:00 uur :

  1. 12/1/2021
  2. 14/1/2021
  3. 19/1/2021
  4. 26/1/2021
  5. 28/1/2021

Deze training is beschikbaar op maat in het bedrijf (minimaal 2 personen). Bel ons op†+32 2 702 64 74.

👉 Schrijf je hier in voor de training†👈


👨‍💼 👩‍💼 Voor wie is deze training bedoeld ?


Voor micro-, kleine en grote bedrijven die actief zijn in B2B

Voor

  • Sales Managers
  • Commerciele Directeurs
  • Accountmanagers
  • Verkopers
  • Interne Verkoop
  • Verkoopmanager van kleine en middelgrote bedrijven die verantwoordelijk zijn voor de verkoop
  • Starters

🤝Na deze training ?


Beschik je over concrete tools om je verkoop via videoconferenties efficiŽnt te beheren
Heb je de beste methodiek op dit gebied ontdekt
Heb je tips gekregen om de uitdagingen aan te gaan
Zal je in staat zijn vaker te verkopen en tegen de beste prijs die het beste past bij je klanten.

👉 Inhoud van de opleiding


Tijdens de 5 modules zal je de volgende onderwerpen behandelen :

  1. De etappes van de contacten
    • De regel van 7 contacten en het engagement
    • Wat zijn de verplichte voorwaarden om stap voor stap verder te gaan ?
    • Hoe de balans te vinden tussen gesprekken, video, e-mails en andere communicatiemiddelen
  2. De vertrouwensrelatie
    • De parameters van een vertrouwensrelatie
    • Begrijp de gesprekspartners en beheer ze
    • Zich comfortabel voelen in de format
  3. De structuur van een verkoopvergadering per videoconferentie
    • Aangepaste introducties (van hot calling tot hot video)
    • Actief luisteren in een gereduceerd tijdsbestek
    • Hoe de prospect (die we niet kennen) en de klant (die ons goed kent) te engageren
  4. Slides en betekenis
    • Optimaal gebruik van presentatiemiddelen
    • Welke inhoud in welk stadium
    • Zichzelf in de noodzaak van het moment plaatsen volgens Maslow
  5. Technologische hulpmiddelen
    • Goede toepassingen in video
    • Hulpmiddelen voor het voeren van professionele interviews
    • Persoonlijke organisatie dankzij technologische hulpmiddelen

📋 Opleidingsmethodologie

De sessies zijn interactief (participatief en inductief) en worden uitgevoerd per videoconferentie.

  • Wij brengen je in contact met mensen die zich in een vergelijkbare situatie bevinden en voor dezelfde uitdagingen staan.
  • Wij bieden u alle tijd om ervaringen uit te wisselen en specifieke zaken die je aan belangen te bespreken.
  • Wij bezorgen je vooraf de theorie (het voorbereidend dossier) en je stuurt ons je vragen en voorbeelden.
  • Onze experts combineren hun knowhow met advies en goede praktijk die erkend is.
  • EnquÍtes en brainstormsessies bevorderen de co-creatie volgens een welbepaald mechanisme en bepaalde handelswijzen.
  • Tussen elke sessie door begeleiden persoonlijke actieplannen iedereen volgens eigen behoeften.
  • Een applicatie verplicht je tot het bereiken van aanvullende uitdagingen om plezier en leren te combineren.

Naarmate het programma vordert, krijg je nieuwe ideeŽn en perspectieven die je direct in de praktijk kan brengen.

🎤 Inleiding van de expert

Stťphane Depaepe

Oprichter van PHCom en het opleidingsprogramma ImproTraining, is al meer dan 20 jaar bedrijfsconsultant.

Zijn taak: werken aan de ontwikkeling van bedrijven door een betere organisatie en de implementatie van passende commerciŽle benaderingen.

Meer dan 5.000 mensen hebben zijn opleidingen gevolgd. Elk jaar worden er meer dan 4.000 commerciŽle bijeenkomsten georganiseerd volgens zijn markt activeringsmethode.

👉 Schrijf je hier in voor de training†👈


💶 Prijs voor†5 sessies van 120 minuten per videoconferentie† † 680 Ä excl. BTW/Persoon

  • Minimaal 3 personen, maximaal 8 personen per groep
  • In 3 weken
  • Voorbereiding van de sessies
  • 1 voorafgaand individueel telefonisch interview (30 minuten)
  • 1 vervolgbijeenkomst 3 weken na afloop van de cursus (45 minuten)
  • Ontvangst handleiding "Training on Sales Calls".
  • Toegang tot nota's van de sessies

Intra-company:†prijs op schatting, er bestaan andere formules :†Bel ons op +32 2 702 64 74.

Posted in HR Training - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
bruxelles capitale cheques entreprises