Please register
December is een interessante maand voor telefonische prospectie.
Twee situaties maken het gemakkelijker om afspraken te maken in Business to Business:
De resultaten:
Een andere techniek voor het maken van een afspraak is direct te zeggen: "we organiseren het nieuwe jaar , ik bel U om een afspraak in te plannen in januari of februari".
De maanden januari en februari zijn dus vaak zeer goede maanden voor prospectie, zowel voor het maken van een afspraak als voor het uitvoeren van de prospectie. Vaak zijn er budgetten toegewezen en de prospecten staan ready to go.
Goede prospectie
FOMO (Fear Of Missing Out) is voor heel wat psychologen het onderwerp van wetenschappelijk onderzoek.
Uiteindelijk is het dus logisch dat mensen zich schuldig gaan voelen als ze iets niet hebben gedaan.
Een Harmonieuze aanpak bestaat erin zichzelf enkele vragen te stellen:
Een truc om dit te integreren in uw verkoopproces?
Verglijd naar het positieve tijdens de commerciële prospectie:
Als verkoper, tijdens de ontmoeting de volgende vragen durven uitdiepen:
Door naar de antwoorden te luisteren zal je weten of het aanbod uw toehoorder zal aanstaan, of je dient het nog aan te passen.
Hij zal nog meer tevreden zijn over de aankoop en je kan hem gemakkelijker als trouwe klant kunnen binden.
Dat is toch het doel van uw verkoop?
Dankzij deze aanpak bekom je een “Joy of Missing Out”, aangezien je de tijd hebt genomen. We kunnen niet ALLES doen. Dus het is belangrijk ook te weten hoe los te laten.