Please register
De beste verkopers zijn degene die het minst praten maar juist praten. Goed luisteren is dus super belangrijk. Zowel in prospectie als in verkoop moet men de juiste vragen stellen.
In navolging van meerdere georganiseerde opleidingen met verkopers in verschillende domeinen, hebben we een synthese gemaakt van de goede vragen :
Concreet, de goede vragen gesteld door een verkoper staan toe om :
Deze verkoop- en prospectietechnieken mogen u niet het essentiële laten vergeten: het zich reëel interesseren in de andere.
Bij verkoop per telefoon, face-to-face of teleprospectie en telemarketing....wees eerlijk en echt.
Meer informaties in het frans op podcast phcom 🎧
Het seizoen is aangekomen om uw klanten en/of prospecten uit te nodigen en hen uw nieuwe producten/diensten te laten ontdekken. U organiseert een “ new product launch “, een presentatie van uw diensten, een ontdekkingssessie, een seminar, een conferentie, een congres, een road show .... en u overweegt om uw uitnodigingscampagne te ondersteunen door een telefonische actie.
Enkele tips om uw telefonische actie te doen lukken
Een techniek om positief te werken: stel 3 vragen na een korte presentatie.
Natuurlijk is de aantrekkingskracht van een cadeau of een lekker buffet altijd interessant ... maar bent u er zeker van dat u de juiste persoon van een heel interessant bedrijf ontmoet???
Een laatste tip: denk vanaf het begin tot het "na": De mensen die aanwezig waren opvolgen, de mensen die afwezig waren ook. Het evenement is een onderdeel van een communicatiemix van uw bedrijf, ieder contact vormt een mogelijke commerciële winst.
U kunt net zo goed ter zake komen: U doet aan B2B prospectie. Het doel is om snel klanten te vinden. Dit betekent dat de eerste veelbelovende afspraken worden gemaakt en dat deze worden omgezet in goede en winstgevende klanten.
In tegenstelling tot een CRM, is een PRM gericht op prospectie. Het doel ervan is de prospectie efficiënt te maken, d.w.z. doeltreffend te zijn (doelstellingen te bereiken) met zo weinig mogelijk moeite.
Bij de berekening van de ROI van een CRP moet rekening worden gehouden met de volgende factoren :
💰 De investering
🔄 De “terugkeer” zelf
Hier zijn onze 3 tips om de kosten in verband met prospectie te verminderen en het rendement te verhogen :
🗺 Tip 1 : Een duidelijke lijn trekken tussen marketing en verkoop
Marketing kiest gewoonlijk de te benaderen doelgroepen, vindt de gegevensbestanden en verstrekt deze aan de verkopers. Met volledige kennis van de producten en diensten levert de marketingafdeling de over te brengen boodschappen en de ondersteunende documenten. En dan doen de verkopers het "ongeveer" zoals zij het willen.
Wat nodig is om de focus bij te stellen: een 360°-visie op uw markt en de behaalde resultaten.
Meet de inzet en resultaten van uw verkoopteam direct met :
👥 Tip 2 : Investeer in mensen
Achter de aanwerving, motivatie, opleiding en erkenning van prospectieteams, streven naar tijdwinst en verhoogde productiviteit.
Geen sprake van opvolging in Excel en hopen dat u uw leads kunt transformeren... Dat zou een grote verspilling van tijd en geld zijn.
Investeren in mensen betekent ook hen een instrument bieden dat hun werk zal vergemakkelijken:
📞 Tip 3 : Kies het juiste prospectie-instrument
PHCom Data Management is ontworpen om u te helpen uw prospectie-acties op het essentiële te concentreren en zo de tijd vrij te maken die u nodig hebt om uw bedrijfsmissie bij uw klanten uit te voeren.
Verkopen en praten met klanten is waar uw verkoopteam het beste in zijn. Waarom besteden zij dan hun tijd aan het handmatig zoeken naar leads?
De PRM PHCom Data Management stelt u ter beschikking:
Het is aan u om nieuwe klanten te veroveren, zonder dat u dure beheersoftware nodig hebt !
PHCom Data Management integreert de beste methoden van management en commerciële organisatie en draagt bij tot de verbetering van de prestaties van uw onderneming.
Als u een onlinedemonstratie wilt organiseren, kunt u zich via deze link inschrijven.