phcom - business development
   Luister naar onze podcast
login

Please register

Remember me
Forgot password?
Learning blog
Stéphane Depaepe

Hoe een videoconferentie te houden

Van Stéphane Depaepe, het 25.03.2020
Hoe een videoconferentie te houden

 

De 8 Do's van Video Conferencing Etiquette

  1. Wees beleefd tegen andere deelnemers (en noem ze maar op).
  2. Spreek wel duidelijk (en "to the point")
  3. Houd de lichaamsbewegingen minimaal
  4. Beweeg en gebaar langzaam en natuurlijk (toont uw handen)
  5. Houd oogcontact door naar de camera te kijken (en smile)
  6. Kleed je goed aan (en zorg voor je omgeving)
  7. Maak de sessie wel geanimeerd (wie begeleidt de sessie?)
  8. Blijf jezelf en heb plezier!

De 7 Don'ts van Video Conferencing Etiquette

  1. Maak geen afleidende geluiden
  2. Niet schreeuwen.
  3. Maak geen afleidende bewegingen
  4. Onderbreek geen andere sprekers
  5. Voer geen nevengesprekken.
  6. Draag geen "luidruchtige" juwelen.
  7. Bedek de microfoon niet (als u hoest, zet de microfoon dan uit)

Aangepast vanuit de bron: St. Leo University Office of Information Technology

Er bestaan verschillende oplossingen voor virtuele vergaderingen:

  • Hangout (Google's oplossing...mijn favoriet)
  • Wildix (we kunnen een "pro" ruimte voor u creëren als u dat wenst)
  • Voor Microsoft-fans: Skype for business, teams (Office 365)
  • Voor Apple fans: Facetime
  • Webex, Zoom (https://zoom.us/download)...

Vergeet niet dat je de mogelijkheid hebt om schermen en documenten (aangepast voor schermpresentatie) te delen en te chatten om opmerkingen te bevestigen, vragen te stellen, URL-links te delen...

 En bovenal: wie doet wat en voor wanneer?

Posted in Efficient Sales - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Stéphane Depaepe

5 goede manieren voor het vinden van klanten

Van Stéphane Depaepe, het 23.11.2017
5 goede manieren voor het vinden van klanten

De klanten van PHCom komen uit verschillende bronnen die we u ook aanraden te activeren voor uw onderneming:

  1. Commerciële prospectie, rechtstreeks, bij bedrijfsprofielen in B to B die vanzelfsprekend interessant zijn.
  2. De aanbevelingen die gedaan zijn door onze klanten of hun nabije zakenrelaties.
  3. Oude klanten of oude commerciële vertegenwoordigers van onze klanten die bij ons terugkomen.
  4. Een goede referenciëring van onze website, gecombineerd met andere communicatie acties zoals het uitsturen van een mailing, een publicatie in verband met commerciële ontwikkeling op sociale netwerken zoals Facebook en Linkedin.
  5. Ontmoetingen tijdens networking activiteiten.

Met meer dan 20 jaar ervaring in Business to Business, kunnen wij deze 5 bronnen ook aan andere bedrijven actief in b2b sterk aanbevelen.

Natuurlijk zijn ook andere commerciële acties altijd welkom

  • Deelname op professionele beurzen
  • Publicitaire aankondiging in tijdschriften of op websites
  • Huis-aan-huisbezoek
  • Papier mailing
  • Poster reclame
  • Reclame op auto’s
  • Evenementen organisatie

De grote vraag blijft: Klanten zoeken op een proactieve manier of ze laten komen?

Ik beveel een goede mix van beiden aan.

Om de duurzaamheid van een bron te behouden, moet je rekening houden met tal van factoren.
U wil een waterkraan openen van klanten die stromen en blijft stromen? Kom er met ons over praten.

P.S.: 100% kans klanten te vinden voor 31/12 met de gebruikelijke reserves: uw werkterrein, de gebruikelijke onderhandelingsduur ...

Posted in Efficient Sales - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Stéphane Depaepe

Echte waarheden in dienst van verkoop

Van Stéphane Depaepe, het 07.02.2017
Echte waarheden in dienst van verkoop

Er moet een goede relatie ontwikkelt worden met iemand die nog steeds prospect is, om tot een finaal akkoord te komen met een nieuwe klant. 

Hoe meer er overeenstemming bestaat, des te meer het vertrouwen met de prospect evolueert.

Beide partijen vinden gemakkelijk mini-akkoorden, door het geven van ondersteunend advies met Echte Waarheden.

 

Waar kunnen we in het commercieel proces echte waarheden vinden en het risico op polemiek vermijden ? Zie hier 10 zekerheden en 4 eventuele :

Algemene Echte Waarheden :

  1. In spreekwoorden. Voorbeelden: Beter één vogel in de hand dan tien in de lucht. De boog kan niet altijd gespannen staan…
  2. In de statistieken: Er zijn meer dan 11 miljoen inwoners in België. Meer dan 60% van de websites komen uit Vlaanderen...
  3. In de wet: U moet de btw factureren
  4. In de wetenschapswetten: Actie / Reactie, een lichaam in een ondergedompelde vloeistof…
  5. De pure logica: Wanneer u geen contract hebt, wil dit zeggen dat u vrij wil blijven.
  6. Gedeelde waarden in een specifiek domein: hoe minder administratie we vragen aan de verkoper, hoe beter die zich voelt.
  7. Een goede toepassing van management: men moet het aantal offertes verhogen om beter te verkopen, SMART doelen zijn noodzakelijk voor de medewerkers.
  8. Wiskundige logica
  9. Het bewijs, gezond verstand.
  10. De spiegel: de vooropgestelde waarheden van de klant opnieuw aanhalen.


Enkele eventueel deelbare waarheden :

  1. Het delen van waarden
  2. Citaten
  3. Gedeelde referenties
  4. Gemeenschappelijke overtuigingen

 

Afhankelijk van de gesprekspartner en de manier van presentatie, versterkt het gebruik van echte of gedeelde waarheden de vertrouwensrelatie waaruit verkoopskansen voortvloeien.

Posted in Efficient Sales - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Stéphane Depaepe

Opleiding: Een goede commerciële introductie

Van Stéphane Depaepe, het 15.01.2010

Het eerste objectief van een commerciële introductie is om de prospect te doen praten. Daarvoor moet men een gunstige sfeer creëren in het gesprek en vooral, men moet zijn interesse wekken. Uw objectief: verkoop van een afspraak/ontmoeting

  • De introductie moet kort, dynamisch en verleidelijk zijn
  • Uw attitude moet vol verzekering en overtuiging zijn
  • Herinner u het principe 4x20: de eerste 20 woorden, de eerste 20 cm, de eerste 20 gestes, de eerste 20 seconden. We krijgen nooit een tweede kans om een eerste goede indruk te creëren
  • Tenslotte, indien u wil slagen in uw introductie, eindig ze goed en open het gesprek met een eerste aantrekkelijke vraag

Enkele tips in teleprospectie

  • Pas uw stem aan, het ritme, de intonatie
  • Lach (dat voelt men eveneens in telemarketing)
  • Gebruik referenties van personen
  • Gebruik zijn naam en verzeker jezelf van zijn functie
  • Check de gesprekspartner zijn beschikbaarheid
  • Excuseer u nooit
  • Verzeker uw prospect door te zeggen waarom u belt

Enkele tips voor een commerciële afspraak/ontmoeting

  • Ontspan de atmosfeer
  • Gebruik de ruimte
  • Geef uw visitekaartje, maar vermijdt om op dit stadium uw documentatie te geven
  • Ken uw introductie van buiten, dit geeft u de mogelijkheid na te denken over hoe het gesprek levendig te maken
Posted in Efficient Sales - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
bruxelles capitale cheques entreprises