Please register
Aanpak van onze klant:
"Ik ken de markt, het is een kleine wereld zoals wij allen weten, iedereen kent iedereen maar ik heb geen tijd om dit op te volgen."
Dit was 14 maanden geleden.
Onze klant, die actief is in de pharma logistiek heeft een lijst van 140 interessante bedrijven opgemaakt.
PHcom heeft die 140 bedrijven in hoog tempo benaderd.
Deze aanpak liet de klant toe om de prospecten in de juiste omstandigheden te bezoeken.
De resultaten :
Kortom, een vruchtbare samenwerking...
De verwachte groei voor 2014 bij PHCom veroorzaakt aanwerving en promotiekansen (van Developer naar SPOC, naar account) .
Verschillende opleidingen vinden plaats om deze functies in te vullen. De opleidingen in januari richten zich naar onze capaciteit om de prospecten te doen reageren op onze toespraak (benadering).
Deze benadering integreert sleutel elementen om een reactie bij de prospect uit te lokken.
Een korte herinnering van de 3 oefeningen gedaan :
Van daar: Hoe de prospectie ondersteunen ?
1. De link naar de andere
Open zijn om echt te luisteren. Dit stimuleert uw geheugen (wat toelaat een gepast antwoord te vinden) en een reactie met de wil om een meerwaarde te betekenen.
2. Spontaniteit:
Wat er kan afremmen: anticiperen, willen valideren, vooroordelen hebben, verschillende zaken op hetzelfde moment doen.
Wat stimuleert: uw gewoontes veranderen, de regels wijzigen.
3. Motivatie:
Iedereen heeft zijn motivatie, deze kan de prospectie resultaten beïnvloeden ( bv. persoonlijke motivatie: het spel, een doel moeten bereiken, een bonus krijgen, aan anderen geven, een kick... )
4 . Hoe kan ik verrassen?
Men moet gemotiveerd & met elkaar verbonden zijn + een beetje tonus en dynamiek originaliteit
5 . Wat zal mijn prospect echt boeien (Story telling)
Met links zullen we een waarheid construeren (wij focussen ons op het aanbieden van een meerwaarde op een coherente manier)
Wees voorzichtig om de ideeën van anderen NIET te verwerpen, hameren of verspreid werken kan eveneens een handicap betekenen.
Kortom, om alles meer relevant te maken, moet men dus:
1. LUISTEREN
2. MOTIVATIE HEBBEN
3. VERRASSEN met een gepaste reactie, uw aanpak met de rode draad koppelen, coherentie met een focus vertonen.
Het ene call center is het andere niet
Als we een beslissingsnemer binnen een bedrijf aan de lijn vragen, doen we dat omdat we een argumentatie willen doen of een afspraak willen vastkrijgen of nog om de verkoopscijfer willen verhogen.
Een call center agent in een traditioneel call center zal vooral een correct script willen volgen. Hij zal tevreden zijn zodra de argumentatie telefonisch is voltooid. Hij zet zich als doel antwoord te krijgen op zijn vragen of de minimaal vereiste informatie te verkrijgen.
Als afspraakplanning de doelstelling is, zal hij blij zijn als hij het aantal beoogde afspraken per dag haalt.
De PHCom beroepsbellers echter hebben als objectief het winnen van marktaandeel door onze opdrachtgevers. Dit gebeurt in samenwerking met de commercieel verantwoordelijken op het terrein.
PHCom beroepsbellers zijn slechts tevreden, zodra de afspraken die zij maken, opportuniteiten creëren en hieruit effectieve nieuwe deals worden gerealiseerd.
Is verkopen realiseren ook uw doelstelling van uw business to business prospectie?
Slechts dankzij passie slaagt teleprospectie.
Business to business telefonische afspraakplanning is geenszins het afhaspelen van het ene telefoontje na het andere, zoals in sommige traditionele call centers. Integendeel: om juiste verkoopafspraken in te plannen, toont de PHCom beroepsbeller zich vooral geboeid en geëngageerd in het gesprek met de prospect. Het is de passie en interesse van de beroepsbeller, die aan de prospect het gevoel geeft de juiste partij te ontvangen, bij het toestaan van een eerste face to face afspraak.
Uw doelstellingen worden de doelstellingen van de PHCom beroepsbeller. Omdat hij rechtstreeks met u samenwerkt, leert hij uw bedrijf rechtstreeks uit eerste hand steeds beter kennen.
Echte beroepsbellers functioneren bovendien als diplomaten die alle informatie die voor u relevant kan zijn samenbrengen en overdragen aan u als opdrachtgever. Zij combineren daarbij wat zij horen aan telefoon, met al wat ze lezen en horen over de bedrijfswereld: via magazines, kranten, radio, tv, op straat of in businessclubs. Inderdaad: de PHCom aanpak staat ver weg van het traditionele call center.
Het is echter zuivere passie van onze mensen die dit elke dag opnieuw mogelijk maakt. Bij PHCom houden wij van prospectie. Het is deze liefde en dit enthousiasme dat wij in elk telefoontje doen weerklinken.
De elevator pitch kent u?
U beschikt over een beperkt aantal momenten, de duurtijd voor een lift om van de ene verdieping naar de andere te gaan, om de persoon die u toevallig tegenkwam en al sinds lang wil overtuigen, te bewerken. Een positief resultaat kan bestaan uit een akkoord, een uitwisseling van business kaartjes, een goedkeuring om verder te praten op een later ogenblik.
Telefonische prospectie kent geen toeval. De manier waarop wij beslissingsnemers aan de lijn krijgen, is beproefd. De manier waarop wij beslissingsnemers overtuigen, is voorbereid maatwerk. The elevator pitch toegepast op btb prospectie is ijzersterk:
4 stappen in 1 minuut:
Zie hier ter voorbeeld het verkoopverhaal van PHCom, gericht aan de KMO zaakvoerder:
PHCom ondersteunt de verkoopaanpak van bedrijven binnen btb. PHCom kan op drie momenten tussenkomen:
1) Advies: wat verkopen, naar welke doelgroepen, met welke boodschap via welk kanaal?
2) Het Development Center is de PHCom kernactiviteit:
3) Succesratio's verhogen door individuele coaching of opleiding
Wij doen dit nu 16 jaar en beschikken over 25 topmensen.
Doel is de groei van onze klanten te ondersteunen dankzij klantenwerving.
Overigens, hebt u de mogelijkheid om nieuwe klanten te aanvaarden?