Please register
een samenvattend benadering om nieuw klanten te maken,
Het seizoen is aangekomen om uw klanten en/of prospecten uit te nodigen en hen uw nieuwe producten/diensten te laten ontdekken. U organiseert een “ new product launch “, een presentatie van uw diensten, een ontdekkingssessie, een seminar, een conferentie, een congres, een road show .... en u overweegt om uw uitnodigingscampagne te ondersteunen door een telefonische actie.
Enkele tips om uw telefonische actie te doen lukken
Een techniek om positief te werken: stel 3 vragen na een korte presentatie.
Natuurlijk is de aantrekkingskracht van een cadeau of een lekker buffet altijd interessant ... maar bent u er zeker van dat u de juiste persoon van een heel interessant bedrijf ontmoet???
Een laatste tip: denk vanaf het begin tot het "na": De mensen die aanwezig waren opvolgen, de mensen die afwezig waren ook. Het evenement is een onderdeel van een communicatiemix van uw bedrijf, ieder contact vormt een mogelijke commerciële winst.
Het opstarten van een prospectie Business to Business door een aantal afspraken aan te kaarten is ergens een bron van risico.
B2B bellers/commerciëlen komen in de verleiding om afspraken te forceren om hun target te bereiken, Wat vaak leidt tot een verlies aan kwaliteit.
Het bereiken van het aantal verwachte afspraken kan soms moeilijk verlopen waardoor de beller of commercieel ontevreden is, Soms laat de hij het helemaal vallen uit wanhoop (hoeveel bellers of verkopers laten de armen zakken uit wanhoop bij gebrek aan goede resultaten...)
De prijs stijgt bij een overeenkomst per afspraak: Het risico rust 100% op de schouders van de Callcenterleverancier. In dit geval is het logisch dat de leverancier het risico beperkt door een hogere prijs aan te rekenen.
“ De resultaten die behaald werden in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.“
Net als de gebruikte formule in een financiële investering, kan een commerciële investering de toekomstige resultaten niet garanderen.
De behaalde resultaten van vorige gelijkaardige missies vormen een strategische waarde. Het is slechts een indicator. Het belangrijkste is hoe de markt op de prospectie reageert.
Betaald men een marktonderzoek in functie van behaalde resultaten?
Indien een marktonderzoek tot commercieel succes leidt betaald men zoveel, indien deze niet leidt tot een commercieel succes, betaalt men dan minder?
Twee zekerheden :
Dit geldt immers ook voor de prospectie, voor een marktonderzoek en/of wanneer men een missie consultancy start.
Een overeenkomst wordt afgesloten.
Daar begint de commerciële onderhandeling die zal bevatten:
Voor u een commerciële actie start is het dus heel belangrijk om de contractvoorwaarden met uw consultant goed en precies aan te kaarten.
Dit vormt de basis voor een missie van goede kwaliteit met grote slaagkansen.
Kiezen voor de PHCom beroepsbellers doe je op basis van meerdere overwegingen:
Interesse om (bijkomende) beroepsbellers in te schakelen?
Dan komen wij graag tot bij u.
Naargelang een verkoper eerder Hunter of eerder Farmer is, wat is de impact van telefonische prospectie op hun prestaties?
Omdat PHCom voor haar opdrachtgevers meer dan 4000 eerste verkoopafspraken inplant op jaarbasis, zijn we voldoende goed geplaatst om de impact van uitbesteding van prospectie op de verkoopresultaten te bekijken. Ongeacht of u beroep doet op een PHCom beroepsbeller of een interne persoon die prospecteert, zien we alvast wat volgt:
De hunter waardeert de telefonische prospectie als geen ander: hij zal immers meer prospecten kunnen bezoeken en zijn verkoopkansen stijgen omdat de afspraak telefonisch nauwgezet werd gekwalificeerd. De goede band tussen hij die belt, en hij die de baan opgaat, is cruciaal. De hoger geplaatste kan bovendien beschikken over alle informatie over de bezochte prospecten.
Hij die echter verantwoordelijk is over een team van farmers, waardeert vooral de zekerheid dat zijn mensen elke week naast de bestaande ook nieuwe potentiële klanten bezoeken. Het opvolgen en afsluiten van deze opportuniteiten neemt evenwel na een tijdje zoveel ruimte in beslag, dat hier een bijkomende toegevoegde waarde schuilt van een PHCom Development Center: het nauwgezette beheer van het prospectenpark via terugbelacties.