phcom - business development
   Luister naar onze podcast
login

Please register

Remember me
Forgot password?
Learning blog
Stéphane Depaepe

Goed nieuws voor de planeet, verschillende bedrijven tonen de juiste weg

Van Stéphane Depaepe, het 26.09.2019
Goed nieuws voor de planeet, verschillende bedrijven tonen de juiste weg

Ondernemers dragen een cruciale verantwoordelijkheid in de verwezenlijking van een duurzaam voortbestaan van onze planeet. Hun keuzes wegen zwaarder door dan de som van alle individuele keuzes.

PHCom is er zich van bewust dat we voor heel wat ecologische en maatschappelijke uitdagingen staan, daarom willen we meer doen voor bedrijven die zich op duurzame ontwikkeling concentreren, vandaar dat we dergelijke bedrijven in minimum 50% van onze activiteiten vertegenwoordigen.

Zoals de kolibri in de fabel, doet PHCom haar deel om de bedrijfswereld op een positieve manier te beïnvloeden in wat betreft ecologische voetafdruk, volksgezondheid, samenleving, mobiliteit, klimaat,...


PHCom staat synoniem voor Performance en Harmonie… en om bedrijven beter dan anderen te kunnen helpen in hun commerciële ontwikkeling, hebben we 3 condities gedefinieerd.

  1. Professionalisme: Waarom 100 prospecten bezoeken en slechts 10 overhouden wanneer je er 20 of meer klanten kan winnen? Met gekwalificeerde afspraken en een goede verkoop methodiek kan je 30/100 of zelfs meer halen.
  2. Emotie: om je boodschap naar toekomstige klanten uit te dragen. Men moet geloof, liefde en dankbaarheid durven citeren in de bedrijfswereld. Het zijn natuurlijke emoties die vertegenwoordigers helpen. Een goede vorming en een goed gebruik van de verkoopstechnieken brengen deze emoties tot uiting tijdens een presentatie van uw bedrijf en uw project.
  3. Delen: Beschikken over de juiste informatie maakt identificatie van potentiële klanten en het besluiten van commerciële onderhandelingen gemakkelijker. Nog meer bij het delen van informatie tussen bedrijven die werken voor het welzijn van de planeet.

Laten we elkaar ondersteunen als ondernemers voor de verwezenlijking van een positief toekomstperspectief en een vredig voortbestaan van onze planeet.

PHCom vindt het belangrijk bedrijven te helpen groeien die helpen in de groei en bloei van mens en planeet. Enkele concrete acties die deel uitmaken van onze diensten:

  • Praktische training geven om echte veranderingen en concrete implementaties te genereren.
  • Zorgen voor een collaboratieve database van bedrijven en besluitvormers, waar elke gebruiker de gegevens van het netwerk voedt en gebruikt.
  • Ervaring delen sinds 1996, duizend bedrijven die we hebben verrijkt met informatie en knowhow
  • In contact brengen met de juiste mensen kan gemeenschappelijke projecten opleveren.

Enkele voorbeelden van klanten die bijdragen aan een vredig voortbestaan van onze planeet

  • geolocalisatie voor de verlaging van wagenconsumptie door minder kilometers te rijden
  • reorganisatie van human ressources om absenteïsme, stress, burn-out… om het welzijn van werknemers te bevorderen
  • ontwikkeling van industriële meetapparatuur om verlies bij panne te beperken
  • analyse en implementatie van manieren om CO2-uitstoot te verminderen
  • Zonnepanelen installeren om schone elektriciteit te produceren
  • Lokale bezorgdiensten voor duurzame mobiliteit
  • Communiceren en beheersen van talen zodat mensen beter samenwerken
  • Studenten aan het werk zetten zodat ze kansen hebben om op de werkplek te leren
  • De sponsoring van NGO's die actief zijn in de opvoeding van kinderen
  • Hulp voor ouderen in hun autonomie
  • De productie en distributie van groene elektriciteit om het gebruik van olie, gas of kernenergie te vermijden
  • …..

Het zijn allemaal thema’s die PHCom ten behoeve van haar klanten in de bedrijfswereld onder de aandacht heeft gebracht.

Onze bedenking: Dweilen met de kraan open heeft geen zin, maar met de juiste externe expertise weten bedrijven kostbare energie op een juiste manier te besteden.

En als deze bedrijven een bijdrage kunnen leveren aan het welzijn van de planeet, zijn wij betrokken.

Posted in Business Development - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Stéphane Depaepe

Hoe een prospectiemeeting omzetten in een verkoop?

Van Stéphane Depaepe, het 24.04.2017

Een meeting plannen binnen een vooraf bepaald kader met een bepaald persoon binnen een bepaald tijdskader is dikwijls de positieve uitkomst van cold calling.

In tegenstelling tot inbound geboekte afspraken (met dank aan marketing en public relations), hebben de eerste afspraken, gemaakt via cold calling, meestal tot doel een presentatie te geven.

Indien er een B2B-ontmoeting wordt georganiseerd, komt dit meestal omdat er via telefoon een interesse is gewekt. Het is dan de rol van de commercieel om deze eerste interesse om te zetten in een concrete behoefte. (nieuws over dit onderwerp terug te vinden onder: hier )

De moeilijkheden en de onderliggende behoeften bepalen, vraagt dus een andere commerciële benadering. Je benadert de nieuwe prospect niet op dezelfde manier en met dezelfde tussentijdse doelstellingen, als binnen een gevestigde relatie.

Intern spreken wij over het omzetten van een presentation meeting in een challenge meeting (waar moeilijkheden en/of behoeften geidentificeerd zijn).

Het echte, klant-georiënteerd, actief luisteren is de sleutel tot succes op dit niveau. Authentiek zijn toont aan de toekomstige klant dat je op zoek bent naar een mogelijkheid om zijn probleem op te lossen, eerder dan naar een mogelijkheid om te verkopen.

De uitdaging voor de commercieel bestaat erin dit om te zetten naar een « Challenge » en een « Competition » meeting; met andere woorden, een voorstel met de beste voorwaarden bij de prospect neerleggen. Als goed commercieel ga je zekere informatie verstrekken en andere verzamelen. Ga stap voor stap.

Wilt u zelf een goed verkoopstraject en uitgewerkte prospectie uitwerken?… Ik nodig u uit contact met ons te nemen (mogelijkheid van 50% subsidies).

 

Ook te lezen : Meer leads krijgen

Posted in Business Development - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
bruxelles capitale cheques entreprises