phcom - business development
   Luister naar onze podcast
login

Please register

Remember me
Forgot password?
Learning blog
Stéphane Depaepe

Teleprospectie is een passie

Van Stéphane Depaepe, het 07.10.2013

Slechts dankzij passie slaagt teleprospectie.

Business to business telefonische afspraakplanning is geenszins het afhaspelen van het ene telefoontje na het andere, zoals in sommige traditionele call centers. Integendeel: om juiste verkoopafspraken in te plannen, toont de PHCom beroepsbeller zich vooral geboeid en geëngageerd in het gesprek met de prospect. Het is de passie en interesse van de beroepsbeller, die aan de prospect het gevoel geeft de juiste partij te ontvangen, bij het toestaan van een eerste face to face afspraak.

Uw doelstellingen worden de doelstellingen van de PHCom beroepsbeller. Omdat hij rechtstreeks met u samenwerkt, leert hij uw bedrijf rechtstreeks uit eerste hand steeds beter kennen.

Echte beroepsbellers functioneren bovendien als diplomaten die alle informatie die voor u relevant kan zijn samenbrengen en overdragen aan u als opdrachtgever. Zij combineren daarbij wat zij horen aan telefoon, met al wat ze lezen en horen over de bedrijfswereld: via magazines, kranten, radio, tv, op straat of in businessclubs. Inderdaad: de PHCom aanpak staat ver weg van het traditionele call center.

Het is echter zuivere passie van onze mensen die dit elke dag opnieuw mogelijk maakt. Bij PHCom houden wij van prospectie. Het is deze liefde en dit enthousiasme dat wij in elk telefoontje doen weerklinken.

 

Posted in Efficient Prospecting - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Stéphane Depaepe

Afspraakplanning uitbesteden

Van Stéphane Depaepe, het 19.06.2013

Kiezen voor de PHCom beroepsbellers doe je op basis van meerdere overwegingen:

  • toegevoegde waarde: tijdswinst bij het benaderen van uw prospecten plus stroomopwaartse ondersteuning bij de creatie van de juiste adressen binnen uw doelgroep; 
  • kwaliteit: onze telesalesmensen zijn allemaal beroepsbellers. 42 jaar gemiddeld én werken ze allen langer dan 5 jaar bij PHCom; 
  • een hoge en permanente aanwezigheid in de markt: wij voeren 30 000 gesprekken met beïnvloeders en beslissingsnemers per jaar en plannen maar liefst 4000 verkoopafspraken in. En toch engageren wij ons enkel een afspraak in te plannen, als er een nood leeft bij de prospect aan de andere kant van de lijn; 

Interesse om (bijkomende) beroepsbellers in te schakelen? 

Dan komen wij graag tot bij u. 

Posted in Business Development - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Stéphane Depaepe

Het management van uw btb prospectie

Van Stéphane Depaepe, het 28.01.2013

Het management van uw btb prospectie, werd verder verbeterd:

  • Het slagingspercentage richting ingeplande afspraak per gesprek, 
  • wie wanneer terugbellen
  • het aantal niet interessante of niet geïnteresseerde contacten.
  • ...

 

Er is ook een directe doorklikfunctie om de oorzaken van deze kwalificatie te ontdekken, alsook de vervolgacties: neergelegde offertes, vervolgafspraken of terugbelacties. 

Gerealiseerde acties van uw verkopers analyseren laat toe de resultaten te verbeteren. De PHCom manager laat dus op deze manier toe om commerciële actiepunten te begrijpen en ontdekken.

Ontdek vanaf vandaag dit instrument voor uw verkoopaanpak. Bel direct naar 02.702 64 74

Posted in Database Management - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Stéphane Depaepe

De elevatorpitch voor telefonische prospectie

Van Stéphane Depaepe, het 12.10.2012

De elevator pitch kent u?

U beschikt over een beperkt aantal momenten, de duurtijd voor een lift om van de ene verdieping naar de andere te gaan, om de persoon die u toevallig tegenkwam en al sinds lang wil overtuigen, te bewerken. Een positief resultaat kan bestaan uit een akkoord, een uitwisseling van business kaartjes, een goedkeuring om verder te praten op een later ogenblik.

Telefonische prospectie kent geen toeval. De manier waarop wij beslissingsnemers aan de lijn krijgen, is beproefd. De manier waarop wij beslissingsnemers overtuigen, is voorbereid maatwerk. The elevator pitch toegepast op btb prospectie is ijzersterk:

4 stappen in 1 minuut:

  1. wat moet mijn gesprekspartner onthouden?
  2. welk direct resultaat wil ik?
  3. wat maakt mijn voorstel uniek?
  4. welke realistische specifieke concrete actie, wil ik nu van mijn klant?

Zie hier ter voorbeeld het verkoopverhaal van PHCom,  gericht aan de KMO zaakvoerder:

PHCom ondersteunt de verkoopaanpak van bedrijven binnen btb. PHCom kan op drie momenten tussenkomen:

1) Advies: wat verkopen, naar welke doelgroepen, met welke boodschap via welk kanaal?

2) Het Development Center is de PHCom kernactiviteit:

  • samenstellen van een bestand te contacteren bedrijven
  • kwalificeren van de contacten via het kiezen van de juiste vragen
  • afspraken inplannen met de juiste mensen op het juiste moment
  • beheer van het prospectenpark dankzij creatie van terugbelacties

3) Succesratio's verhogen door individuele coaching of opleiding

Wij doen dit nu 16 jaar en beschikken over 25 topmensen.
Doel is de groei van onze klanten te ondersteunen dankzij klantenwerving.

Overigens, hebt u de mogelijkheid om nieuwe klanten te aanvaarden?

 

Posted in Efficient Prospecting - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Stéphane Depaepe

Prospecteren voor een Hunter of voor een Farmer

Van Stéphane Depaepe, het 23.01.2012

Naargelang een verkoper eerder Hunter of eerder Farmer is, wat is de impact van telefonische prospectie op hun prestaties?

Omdat PHCom voor haar opdrachtgevers meer dan 4000 eerste verkoopafspraken inplant op jaarbasis, zijn we voldoende goed geplaatst om de impact van uitbesteding van prospectie op de verkoopresultaten te bekijken. Ongeacht of u beroep doet op een PHCom beroepsbeller of een interne persoon die prospecteert, zien we alvast wat volgt:

De hunter waardeert de telefonische prospectie als geen ander: hij zal immers meer prospecten kunnen bezoeken en zijn verkoopkansen stijgen omdat de afspraak telefonisch nauwgezet werd gekwalificeerd. De goede band tussen hij die belt, en hij die de baan opgaat, is cruciaal. De hoger geplaatste kan bovendien beschikken over alle informatie over de bezochte prospecten.

Hij die echter verantwoordelijk is over een team van farmers, waardeert vooral de zekerheid dat zijn mensen elke week naast de bestaande ook nieuwe potentiële klanten bezoeken. Het opvolgen en afsluiten van deze opportuniteiten neemt evenwel na een tijdje zoveel ruimte in beslag, dat hier een bijkomende toegevoegde waarde schuilt van een PHCom Development Center: het nauwgezette beheer van het prospectenpark via terugbelacties.

Posted in Business Development - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
bruxelles capitale cheques entreprises