phcom - business development
login

Please register

Remember me
Learning blog
Stťphane Depaepe

Hoe een prospectiedatabase voeden

Van Stťphane Depaepe, het 09.12.2012

 

De analyse van de resultaten leert ons dat de manier waarop de database werd samengesteld een doorslaggevende invloed heeft op het succes van de missie.

Als het bestand ruwweg wordt samengesteld, blijkt 30 procent van de bedrijven niet interessant te zijn. 
Gemiddeld aanvaardt 20 procent van de bedrijven een afspraak en leidt 17 procent van deze afspraken tot een afgesloten verkoop. 

Hoe nu uw penetratieratio's verhogen en uw verkoopprestaties verbeteren? 
Zie hier enkele pistes op basis van effectief gerealiseerde verkoopprestaties:

Als de prospect afkomstig is van een aanbeveling of van een bestaande relatie, dan leidt 95 procent van de telefoontjes tot een verkoopafspraak en de helft daarvan tot een verkoop.

Geef tevens uw businesskaartjes verzameld op een event, door aan uw beroepsbellers: 70 procent hiervan leidt tot een afspraak en één op drie leidt tot een verkoop. 

Nog een idee: bel een bedrijf meteen nadat je er iets over hebt gehoord of gelezen. U hebt 60 procent kans om een afspraak vast te krijgen, weliswaar leidt volgens onze data slechts 10 procent hiervan tot een verkoop. Kwalificeren blijft aldus noodzakelijk. 

 

Posted in Data Base management - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
bruxelles capitale cheques entreprises