phcom - business development
login

Please register

Remember me
Learning blog
Stťphane Depaepe

Opleiding: Een goede commerciŽle introductie

Van Stťphane Depaepe, het 15.01.2010

Het eerste objectief van een commerciële introductie is om de prospect te doen praten. Daarvoor moet men een gunstige sfeer creëren in het gesprek en vooral, men moet zijn interesse wekken. Uw objectief: verkoop van een afspraak/ontmoeting

  • De introductie moet kort, dynamisch en verleidelijk zijn
  • Uw attitude moet vol verzekering en overtuiging zijn
  • Herinner u het principe 4x20: de eerste 20 woorden, de eerste 20 cm, de eerste 20 gestes, de eerste 20 seconden. We krijgen nooit een tweede kans om een eerste goede indruk te creëren
  • Tenslotte, indien u wil slagen in uw introductie, eindig ze goed en open het gesprek met een eerste aantrekkelijke vraag

Enkele tips in teleprospectie

  • Pas uw stem aan, het ritme, de intonatie
  • Lach (dat voelt men eveneens in telemarketing)
  • Gebruik referenties van personen
  • Gebruik zijn naam en verzeker jezelf van zijn functie
  • Check de gesprekspartner zijn beschikbaarheid
  • Excuseer u nooit
  • Verzeker uw prospect door te zeggen waarom u belt

Enkele tips voor een commerciële afspraak/ontmoeting

  • Ontspan de atmosfeer
  • Gebruik de ruimte
  • Geef uw visitekaartje, maar vermijdt om op dit stadium uw documentatie te geven
  • Ken uw introductie van buiten, dit geeft u de mogelijkheid na te denken over hoe het gesprek levendig te maken
Posted in Commercial Efficiency - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
bruxelles capitale cheques entreprises