phcom - business development
login

Please register

Remember me
Learning blog
Stéphane Depaepe

December-Januari: maanden van afspraken

Van Stéphane Depaepe, het 30.11.2018
December-Januari: maanden van afspraken

December is een interessante maand voor telefonische prospectie.

Twee situaties maken het gemakkelijker om afspraken te maken in Business to Business:

  1. "Dat is goed, ik heb tijd aan het einde van het jaar, ik heb nog een budget te gebruiken, ik moet het volgend jaar voorbereiden....". => Zien we elkaar nu of in Januari?
  2. "Niet nu" => "Dat is normaal, daarom bel ik U. Het is nu de moment om de afspraken te organiseren in Januari of Februari"..

De resultaten:

  • ofwel reeds een afspraak maken voor januari (en dus niet vergeten de afspraak enkele dagen voordien te bevestigen)
  • ofwel de redenen verzamelen waarom het interessant zal zijn om elkaar te zien op het moment van de recall in januari (dit heet: een recontact voorbereiden)

Een andere techniek voor het maken van een afspraak is direct te zeggen: "we organiseren het nieuwe jaar , ik bel U om een afspraak in te plannen in januari of februari".

De maanden januari en februari zijn dus vaak zeer goede maanden voor prospectie, zowel voor het maken van een afspraak als voor het uitvoeren van de prospectie. Vaak zijn er budgetten toegewezen en de prospecten staan ready to go.

Goede prospectie

Posted in Prospecting Efficiency - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Stéphane Depaepe

Klaar voor een sterk najaar ?

Van Stéphane Depaepe, het 24.08.2018
Klaar voor een sterk najaar ?

Presentatiemappen klaar, power point en websites up to date, nieuwe templates voor contracten, alles klaar om de commerciële prospectie te activeren. Maar wat zijn uw commerciële prioriteiten?

Als uw oude prospectiecontacten nog actief zijn, is het moment daar om te oogsten wat u in het begin van het jaar hebt gezaaid.

De resultaten van verkoop en deze periode zijn beslissend voor de afsluiting van de jaarcijfers. De rol van de verkopers is dus essentieel voor een bedrijf actief in B2B (business to business) dat een massa klanten beoogt.

Commercieel gevaar: zich enkel focussen op oude prospecten of klanten en geen nieuwe commerciële contacten inwijden.

In dit opzicht is telefonische prospectie een goede ondersteuning. En als u het te druk hebt met het tekenen van contracten, wordt het tijd te denken aan uitbesteding van de commerciële prospectie aan een gespecialiseerd bureau dat bekwaam is u te vertegenwoordigen en nieuwe potentiële klanten te identificeren (de zaden van september of andere aanplantingen voor 2018). Het bureau zal u voeden met goede afspraken en u kan uw commerciële objectieven bereiken.

De uitdaging van het commerciële team: De motivatie van rendement mobiliseren! De motivatie kan laag zijn ( het is moeilijk om verkoop te herbeginnen) of hoog (het is top om de prospectie te hernemen). In elk geval, het is een goed moment om het team te verzamelen in het kader van een dynamiserende actie. Een commerciële teambuilding ImroTraining is hier speciaal voor ontwikkeld. (zie www.improtraining.be).

Verkoopsopportuniteiten : Goede oplossingen betreffen niet enkel het nieuwe jaar, ze zijn ook aanwezig in september. Het is de laatste rechte lijn om het jaar in schoonheid te eindigen. Uw klanten zijn in een volgende gemoedstoestand: of ze weten reeds dat het jaar een succes was, of het is hun laatste kans tot slagen. Ze onderhandelen reeds het eventuele gebruik van vrijgekomen budgetten of de aanwending van extra uitgaven.

 Bel Stéphane Depaepe op 02 702 64 74 en u zal zeker een oplossing voor prospectie in B2B vinden op uw maat.

Posted in Commercial Efficiency - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Stéphane Depaepe

PHCom zoekt nieuwe consultant

Van Stéphane Depaepe, het 06.04.2018

Business Consultant (NL/FR) gezocht, PHCom werft aan!

U bent een geboren verkoper en verkoopt graag diensten met een toegevoegde waarde,

U draagt uw kennis graag over aan zaakvoerders tussen Brussel en Antwerpen,

U loopt over van ideeën voor het commercialiseren van producten en diensten in B2B,

 

Dan vindt u bij PHCom zeker mensen die uw nieuwe job gaan ondersteunen.

  • pro’s in database, e-mailing en crm
  • toptalenten in telefonische prospectie
  • experten in coaching, opleiding en commerciële methodologie

Kortom, een team dat commerciële plannen die u met uw klant bent overeengekomen zal ondersteunen. Het succes van PHCom en het uwe wordt waar gemaakt dankzij het welslagen bij uw klanten.

 

Meer details over de missie , hierlangs →

Posted in HR Recruitment - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Stéphane Depaepe

De commerciële tool FOMO

Van Stéphane Depaepe, het 13.02.2018
De commerciële tool FOMO

FOMO (Fear Of Missing Out) is voor heel wat psychologen het onderwerp van wetenschappelijk onderzoek.

  • Een bekend fenomeen in de psychologie van de aandelenmarkt: "de prijs van het aandeel zal met zekerheid stijgen, profiteer ervan!"
  • De chronische ziekte van sociale media verslaafden: "ik moet alles lezen, alles zien, alles weten, niks missen…"
  • Manipulatieve techniek van de marketing “uitzonderlijke condities deze week”, “kans onder geen voorwaarde te missen"
  • De verkoper argumenteert ook op die manier: “de promotie is enkel deze maand geldig” of nog: “het nieuwe -duurdere- tarief wordt volgende maand ingevoerd”,..
  • Idem in een professionele organisatie: “Je hebt niet deelgenomen aan de vergadering? Je hebt de belangrijke info niet gelezen? Je zal je gouden kans tot een uitgelezen contact met zekerheid missen! "

Uiteindelijk is het dus logisch dat mensen zich schuldig gaan voelen als ze iets niet hebben gedaan.

Een Harmonieuze aanpak bestaat erin zichzelf enkele vragen te stellen:

  • Is dit werkelijk essentieel? Is het echt nodig?
  • Zijn er geen andere manieren om de befaamde sociale erkenning te verwerven en zichzelf professioneel te bevestigen?
  • Al die mensen die een schijnbaar spannender leven hebben dan het onze, bestaan die werkelijk?
  • ...

Een truc om dit te integreren in uw verkoopproces?

Verglijd naar het positieve tijdens de commerciële prospectie:

  • Aan de secretaresse: “Doe hem een plezier, geef hem deze informatie door of ik het hem uitleggen”
  • Aan de prospect: “Ik kan u aan de hand van een ontmoeting meer tijdsruimte bieden om aan dit onderwerp te wijden, is dit interessant voor u?”

Als verkoper, tijdens de ontmoeting de volgende vragen durven uitdiepen:

  • Waar hebt u werkelijk nood aan?
  • Wat is voor u belangrijk?
  • Wat is het juiste moment?

Door naar de antwoorden te luisteren zal je weten of het aanbod uw toehoorder zal aanstaan, of je dient het nog aan te passen.

Hij zal nog meer tevreden zijn over de aankoop en je kan hem gemakkelijker als trouwe klant kunnen binden.

Dat is toch het doel van uw verkoop?

 

Dankzij deze aanpak bekom je een “Joy of Missing Out”, aangezien je de tijd hebt genomen. We kunnen niet ALLES doen. Dus het is belangrijk ook te weten hoe los te laten.

Posted in Prospecting Efficiency - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Stéphane Depaepe

Digital Champion

Van Stéphane Depaepe, het 12.01.2018
Digital Champion

Proficial aan onze klant Vigo Universal

"Christophe Hermanns, CEO van Vigo Universal, is een van 110 digital wallonia champions die zullen de digitalisatie in Belgié promoten!"

http://www.lalibre.be/economie/libre-entreprise/110-digital-wallonia-champions-5a3288a6cd700ea8c6f44b69

Fijne Dag

 

Posted in Client - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
bruxelles capitale cheques entreprises kmo portefeuille