Advies ondersteunt de bedrijfsontwikkeling (Business Development) omdat deze actiegericht is.
KMO’s die actief zijn op het gebied van Business to Business moeten hun kennis van Marketing & Sales omzetten in de praktijk:
Een efficiënte Organisatie opzetten :
- De verkoopstructuur organiseren
- Toezichtinstrumenten creëren voor het verkooppersoneel
- Een ondernemingsplan opstellen
- Begeleiding door middel van coaching voor het personeel
- De verkopers evalueren & opleiden
Dynamische commerciële aanpak :
- De meest doeltreffende verkoopsargumenten vinden
- Het snelste verkoopstraject traceren
- De redenen zoeken waarom er geen verkoop plaats vindt
- De PVC/T verbeteren (de marketingpraktijk bevorderen, de waarde verhogen, de omrekeningsratio verbeteren en de verkooptijd verminderen)
Een rechtstreeks toepasselijk Marketing Plan :
- Gebruik van verschillende methode (Deeptrack, CPS...) voor een volledige marketingstrategie of een Speed-Up sessie voor een specifieke vraag van strategische marketing.
- Marktonderzoek doen (kwalitatief en kwantitatief)
- Zich richten op de essentiële sectoren
- De communicatie verfijnen: welk boodschap doorgeven en op welke wijze
De transformatie van Cold calling in Hot Calling :
- Uitwerking van e-mail campagnes
- Opzetten van trackers om de bezoekers van uw website te kennen
- Een methode kiezen om bijzonder geïnteresseerde bezoekers van uw website te contacteren
- Gepersonaliseerde scripts creëren bij elke oproep