phcom - business development
   Luister naar onze podcast
login

Please register

Remember me
Forgot password?
Learning blog
Stéphane Depaepe

4 technieken om beter te prospecteren

Van Stéphane Depaepe, het 21.11.2016
4 technieken om beter te prospecteren

Zie hier de Vier Tolteekse inzichten (boek geschreven door Don Miguel Ruiz, en zoon Don José Ruiz) toegepast in de verkoopomgeving.


De 4 volgende regels volgens de Tolteekse beschaving (Mexico 850 - 1200 na Christus) toegepast op goede commerciële relaties zijn:

  • SPREEK MET ZORG !

Spreek met integriteit en respect voor jezelf en de ander.
Zeg wat je denkt met eenvoud.
Wees bewust van je precisering.

Door het kiezen van de juiste woorden, altijd met een positieve kijk op jezelf en je partner, zul je niemand pijn doen en zal je een gezonde relatie opbouwen.

  • WAT ER OOK GEBEURT, MAAK ER GEEN PERSOONLIJKE ZAAK VAN !

Wat er gezegd wordt door uw klant of prospect komt voort uit diens realiteit en overtuigingen.
Accepteer dat deze afwijkende ideeën hen toebehoren
En voel je niet aangevallen.

Commerciële objectieven zijn toch eenvoudigweg een weerspiegeling van een nood?

  •  DOE GEEN VERONDERSTELLINGEN !

Denk niet in de plaats van uw klant
Stel vragen om beter te begrijpen
Help om de echte noden uit te spreken

Kennen om te Overtuigen en af te Sluiten

De ander begrijpen is de basis van een goede argumentatie en een goede verkoop

  • DOE ALTIJD UW BEST !

Elke dag, elke ontmoeting, elk bezoek is anders
Stel u de vraag “heb ik mijn best gedaan?”
En wordt na verloop van tijd de beste


Bij prospectie blijven vele deuren gesloten, je dient moed te hebben om door te gaan met prospectie.

De auteurs hebben een 5de overeenkomst opgesteld, in verband met onze eigen krachten, soms tegenstrijdig: “WEES SCEPTISCH MAAR LEER LUISTEREN”.


Wenst u prospectoren te vinden voor marktonderzoek in BtoB of competente verkopers om deze soort regels in de praktijk te brengen, doe ons een plezier, bel ons !

Posted in Efficient Prospecting - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
bruxelles capitale cheques entreprises