phcom - business development
login

Please register

Remember me
Learning blog
Stéphane Depaepe

5 goede manieren voor het vinden van klanten

Van Stéphane Depaepe, het 23.11.2017
5 goede manieren voor het vinden van klanten

De klanten van PHCom komen uit verschillende bronnen die we u ook aanraden te activeren voor uw onderneming:

  1. Commerciële prospectie, rechtstreeks, bij bedrijfsprofielen in B to B die vanzelfsprekend interessant zijn.
  2. De aanbevelingen die gedaan zijn door onze klanten of hun nabije zakenrelaties.
  3. Oude klanten of oude commerciële vertegenwoordigers van onze klanten die bij ons terugkomen.
  4. Een goede referenciëring van onze website, gecombineerd met andere communicatie acties zoals het uitsturen van een mailing, een publicatie in verband met commerciële ontwikkeling op sociale netwerken zoals Facebook en Linkedin.
  5. Ontmoetingen tijdens networking activiteiten.

Met meer dan 20 jaar ervaring in Business to Business, kunnen wij deze 5 bronnen ook aan andere bedrijven actief in b2b sterk aanbevelen.

Natuurlijk zijn ook andere commerciële acties altijd welkom

  • Deelname op professionele beurzen
  • Publicitaire aankondiging in tijdschriften of op websites
  • Huis-aan-huisbezoek
  • Papier mailing
  • Poster reclame
  • Reclame op auto’s
  • Evenementen organisatie

De grote vraag blijft: Klanten zoeken op een proactieve manier of ze laten komen?

Ik beveel een goede mix van beiden aan.

Om de duurzaamheid van een bron te behouden, moet je rekening houden met tal van factoren.
U wil een waterkraan openen van klanten die stromen en blijft stromen? Kom er met ons over praten.

P.S.: 100% kans klanten te vinden voor 31/12 met de gebruikelijke reserves: uw werkterrein, de gebruikelijke onderhandelingsduur ...

Posted in Data Base management - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Stéphane Depaepe

Hoe een prospectiedatabase voeden

Van Stéphane Depaepe, het 09.12.2012

 

De analyse van de resultaten leert ons dat de manier waarop de database werd samengesteld een doorslaggevende invloed heeft op het succes van de missie.

Als het bestand ruwweg wordt samengesteld, blijkt 30 procent van de bedrijven niet interessant te zijn. 
Gemiddeld aanvaardt 20 procent van de bedrijven een afspraak en leidt 17 procent van deze afspraken tot een afgesloten verkoop. 

Hoe nu uw penetratieratio's verhogen en uw verkoopprestaties verbeteren? 
Zie hier enkele pistes op basis van effectief gerealiseerde verkoopprestaties:

Als de prospect afkomstig is van een aanbeveling of van een bestaande relatie, dan leidt 95 procent van de telefoontjes tot een verkoopafspraak en de helft daarvan tot een verkoop.

Geef tevens uw businesskaartjes verzameld op een event, door aan uw beroepsbellers: 70 procent hiervan leidt tot een afspraak en één op drie leidt tot een verkoop. 

Nog een idee: bel een bedrijf meteen nadat je er iets over hebt gehoord of gelezen. U hebt 60 procent kans om een afspraak vast te krijgen, weliswaar leidt volgens onze data slechts 10 procent hiervan tot een verkoop. Kwalificeren blijft aldus noodzakelijk. 

 

Posted in Data Base management - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Stéphane Depaepe

Uw prospectiemethode

Van Stéphane Depaepe, het 15.04.2011

Uw prospectiemethode aangepast aan het profiel van uw klant.

Hoe groot is mijn markt ?

In België zijn er :

8.800 bedrijven tussen 20 en 49 werknemers
2.400 bedrijven tussen 50 en 99 werknemers
1.400 bedrijven tussen 100 en 249 werknemers
480 bedrijven tussen 250 en 499 werknemers
200 bedrijven tussen 500 en 999 werknemers
150 bedrijven met méér dan 1.000 werknemers

PHCom ondersteunt in de regel bedrijven vanaf 20 werknemers.

De manier om slim te prospecteren verschilt al naargelang de grootte van het bedrijf. Het identificeren van de
juiste gesprekspartners is hoe dan ook steeds de eerste stap. Het gewenste managementniveau hangt af van
het aangeboden product of dienst en van de grootte van het bedrijf.
Dat is de opdracht van onze business developers en sleutel tot uw succes: verhaal en methode aanpassen in
functie van de beoogde klant.
En om in grote bedrijven deuren te openen, is heel wat actie en scherpzinnigheid vereist.

Een andere sleutel tot succes is het kiezen van het juiste communicatiekanaal. Dit wordt het onderwerp van
ons volgend bericht.

Posted in Data Base management - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Stéphane Depaepe

Beheer van de bestanden voor prospectie

Van Stéphane Depaepe, het 26.03.2008

Zonder goed beheer van lijsten, is geen enkele telemarketingoperatie mogelijk. Anders dan in de meeste Call Centers, hebben wij een samengestelde data bank op een centraal platform, een echte commerciële hulp voor het vinden van nieuwe klanten.

Ziehier de elementen waar rekening mee gehouden wordt om een nieuwe lijst in ons prospectiesysteem onder te brengen.

Interne lijsten

  • Altijd de ID-nummers bewaren
  • Aanduiden in de lijst xls of het bedrijf geselectioneerd is
    Het is eveneens mogelijk om een specifiek statuut te geven (suspect, prospect, hot prospect, client, lost, winback)
  • Een comment bijschrijven is eveneens mogelijk, deze zal dan verschijnen in de eerste lijn bij de prospecteur bij een Call

Een lijst op deze manier beheren in redelijk kort in tijd.

Externe lijsten

De lijsten moeten zo compleet mogelijk zijn: (Name, Description, Brandname, Address, Zip, City, Country, Phone, Fax, Mail, Website, People, Desk, Turnover, VAT, Notes).

Onze procedure:

  • Opzoeken van bestaande bedrijven in ons prospectiesysteem phsys (id)
  • Up-date van de nodige gegevens
  • Bedrijf vasthangen aan de klant
  • een massieve import van ontbrekende bedrijven
  • De ontbrekende bedrijven vasthangen aan onze klant

De tijd varieert in het algemeen tussen één en acht uur, bepaald door het aantal invoeringen.

Posted in Data Base management - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
bruxelles capitale cheques entreprises kmo portefeuille