phcom - business development
login

Please register

Remember me
Learning blog
Stťphane Depaepe

Hoe te dansen op een slappe koord?

Van Stťphane Depaepe, het 29.03.2019
Hoe te dansen op een slappe koord?

Acrobatie in Teleprospectie

Business Development via telefonische prospectie in B2B, is als zonder uitnodiging binnen vallen op een feestje. Een ongenodigde gast wordt niet noodzakelijk onmiddellijk de deur gewezen of verplicht als muurbloempje in het behang verdwijnen. Met de juiste sociale vaardigheid, een luisterend oor, een boeiend gespreksonderwerp, een aangepaste dress-code, een helpende hand of passende mopje, kan een nieuweling met vlotte aanleg interesse tot nadere kennismaking wekken. Als de nieuweling het gezelschap dan ook nog eens tot de juiste dansmoves weet te brengen, kan het feestje niet meer stuk.

Een teleprospector is geen robot. Als een acrobatische koorddanser weet hij zich aan te passen aan de gevoeligheden en behoeften van zijn interlocuteur.

Acrobatische technieken van koorddansen, komen in teleprospectie dan ook goed van pas.

  • Soepelheid en flexibiliteit

Terug kunnen vallen op wat de ander zegt door zijn betoog aan te passen.

  • Beheersing van de ademhaling

Zowel stilte als spraakstroom beÔnvloeden de impact van een telefoongesprek.

  • Improvisatie

Ontdekken hoe reactie bij de gesprekspartner wordt losgemaakt.

  • Kennis van de veiligheidslijnen (de levensaders)

Kennis van de materie en het bedrijf dat men vertegenwoordigt is niet voldoende. Oprechte interesse in de doelsector, zal een gesprek verrijken en zelfs redden.

  • Hoge concentratie, van bij het begin (een misstap kan dodelijk zijn)

De impact van de introductie is van cruciaal belang, een tweede kans wordt zelden gegeven.

Een marktontwikkelaar moet in business development vaak dansen op een slappe koord, om niet te vallen is een goede training van het grootste belang.

Geen kinderspel, maar wel de sleutel tot verbetering van de commerciŽle prestaties en het realiseren van gekwalificeerde afspraken.

Posted in Prospecting Efficiency - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
bruxelles capitale cheques entreprises