phcom - business development
login

Please register

Remember me
Forgot password?
Learning blog
Stéphane Depaepe

Van Cold Calling naar Hot Calling

Van Stéphane Depaepe, het 02.05.2016

Van Cold Calling naar Hot Calling!


Een telefoongesprek met een manager of een directeur van een bedrijf moet voorbereid worden. Uw gesprekspartner zal er U dankbaar voor zijn. Cold Calling wordt minder en minder geapprecieerd.


Er bestaan oplossingen om een telefoongesprek weer op gang te brengen. Zie hieronder 5 technieken om een glimlach te doen verschijnen bij elke oproep

  1. Een gunstig klimaat scheppen, omdat u reeds gekend bent door uw gesprekspartner. U hebt een bericht nagelaten bij de secretaresse, op de voicemail of een korte mail verzonden met de reden waarom U de persoon wil contacteren. Dit zijn één van de mogelijkheden om alvast een goed gesprek te starten.

  2. Zorgen voor de goede sfeer, onmiddellijk de aandacht trekken. Men dient de eerste 20 seconden te gebruiken om gemeenschappelijke punten te vinden en om de aandacht te trekken van de gesprekspartner. Men dient zich werkelijk te interesseren voor de andere zodat men zelf ook interessant wordt in zijn ogen.

  3. Een gemeenschappelijke connectie vinden. Refereren naar iets of iemand die u beiden kent, telefoneren in opdracht van..., een gemeenschappelijk contact noemen dat vermeld staat op LinkedIn of op een ander netwerk. Dit zijn enkele mogelijkheden om aandacht te trekken.

  4. Gebruik maken van Inbound Marketing en hot leads. Een binnenkomende telefoonoproep is gemakkelijk om af te handelen. Een persoon die een formulier heeft ingevuld hercontacteren is eveneens makkelijk. Er bestaan nog andere middelen om in contact te komen met een interessant bedrijf, zoals personen te identificeren die de website van een onderneming (meerdere malen) hebben bezocht  en aldus interesse tonen. 

  5. Nabellen van contacten die minstens 5 pagina’s hebben bezocht na Massale mailings te hebben verzonden. Het is zeker en vast nuttig en niets is beter om op basis hiervan een goed gesprek aan te knopen.

Voor wie?
Als deze aanpak door een telemarketeer kan worden uitgevoerd, zal iedereen die een oproep ontvangt een aangename tijd beleven aan de telefoon.

Waarvoor dient het?
5 minuten aan de telefoon kan uw leven veranderen.
U kan een nieuw product vinden, een nieuwe aanpak, een partner met toegevoegde waarde …
Door zich open te stellen voor offertes of voorstellen kan iedereen het zichzelf makkelijker maken.
Wanneer er een echt gesprek gevoerd wordt zal iedereen er voordeel bij hebben.

En nu?
Veel plezier met uw contactpersonen!
Stel vragen!
En beleef een aangename tijd aan de telefoon!


20 jaar ervaring om met u te delen!

Posted in Prospecting Efficiency - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
bruxelles capitale cheques entreprises