phcom - business development
   Luister naar onze podcast
login

Please register

Remember me
Forgot password?
Learning blog
Stťphane Depaepe

De twee belangrijkste interventies in een commercieel proces

Van Stťphane Depaepe, het 20.12.2016
De twee belangrijkste interventies in een commercieel proces

Marketing automatisatie, online kopen, binnenkomende offertes, telefonische contactenÖ in B2B en voor zover de verkoopswaarde belangrijk wordt, blijft een commerciŽle interventie, een account manager, een verkoopsverantwoordelijkeÖ belangrijk op 2 momenten :

  1. Tijdens het prospectieproces, op het moment van bevestiging dat de prospect klant kan worden en het aandringen om een commerciŽle vertegenwoordiger te ontmoeten. Anders is er een grote kans aanvragen die niet van toepassing zijn te moeten behandelen of de lead te verliezen.
  2. Tijdens de onderhandeling, wanneer het contract getekend moet worden. Om een relatie op lange termijn te ontwikkelen met de nieuwe klant, staat de menselijke interventie toe een richting op goede basis te geven.

Een goede internetsite, een optimale communicatie, bevestigingsmailsÖ niks kan menselijke capaciteiten van de commerciŽle vertegenwoordiger volledig vervangen in relatie tot de klant voor :

  • Zelfvertrouwen creŽren
  • De relatie ontwikkelen
  • Duidelijk uitleggen
  • Antwoorden op noden
  • De beslissing versterken
  • Ö

Ja onze bedrijven hebben nog steeds nood aan commerciŽle vertegenwoordigers. Onze aanbeveling: naast marketing middelen, blijft investeren in menselijke capaciteiten van commerciŽle vertegenwoordigers blijft rendabel.

Posted in Business Development - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
bruxelles capitale cheques entreprises