phcom - business development
   Luister naar onze podcast
login

Please register

Remember me
Forgot password?
Learning blog
Stéphane Depaepe

Nieuwe functie: Magic Mail met het toverstokje!

Van Stéphane Depaepe, het 31.03.2023
Nieuwe functie: Magic Mail met het toverstokje!

Nicolas heeft een nieuwe functie ontwikkeld om uw prospectie en het zoeken naar e-mailadressen te vergemakkelijken en om meerdere slechte verzendingen en codeerfouten tijdens een gesprek te vermijden, het is de toverstaf 🪄

Deze toverstaf verschijnt in het contactformulier en in de action management:

Het principe is simpel: Just click on it !

  1. Je klikt op Edit
  2. Je klikt op het toverstafje
  3. Er wordt automatisch een e-mailadres aangemaakt volgens de logica van de e-mailadressen van het bedrijf. Hoe werkt dit? De meest gebruikte canva in het bedrijf zal de referentie zijn om het voorgestelde e-mailadres vast te stellen.
  4. Klik op update en test of dit adres werkt !

 

👉 Voorwaarden zodat dit werkt:

  1. Bij het bewerken van een contactpersoon die een voornaam, achternaam en een lege e-mail heeft.
  2. Het werkt ook bij het aanmaken van een nieuw contact, als je de voornaam en achternaam hebt ingevuld en deze 2 velden verlaten hebt gelaten.
  3. Als de bedrijfsfiche minstens 3 contactpersonen heeft met een goed ingevulde e-mailadres

🤔 Hoe zit het met de GDPR?

Wij vallen binnen de normen omdat het om een legitiem belang gaat en wij ons in een one-to-one situatie bevinden.

 

Posted in Database Management - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Stéphane Depaepe

Storytelling

Van Stéphane Depaepe, het 22.03.2023
Storytelling

Echte kracht van verleiding en overtuiging, storytelling is een van de middelen om met impact te communiceren... zodat uw gesprekspartner zich u en uw toespraak herinnert.

🫣 Herinnert u zich 11 september 2001?
💍 Of uw trouwdag?
💼 Of uw eerste werkdag?

Iedereen herinnert het zich omdat uw emoties sterk waren en het zijn die emoties die de sleutel zijn tot uw herinnering.

De ♥️ van storytelling is om de emoties te raken door te goochelen met onze vijf zintuigen: beelden, geuren, geluiden, aanraking, smaak.

Via deze kanalen raakt u het hart van uw gesprekspartner, u laat hem luisteren, zonder te oordelen. Hij of zij wordt meegeslepen en begint zelfs te dromen of herinneringen op te halen. Dit bouwt een sympathiek en vertederend karakter op, maar bovenal verankert het uw boodschappen.

De techniek is dus om een emotionele context in uw verkooppraatje te bouwen.

💬 Hier zijn enkele ideeën van elementen om te introduceren als leidraad :

  • Een persoonlijke connectie: een familielid van u is verbonden met de mijne.
  • Anekdotes: de dag dat hij de knoop doorhakte, kreeg hij meteen weer goed nieuws.
  • Verwijzingen naar een historische toespraak: zoals toen de koning van Engeland op de radio een toespraak moest houden over humor. Zolang u een goede grap achter de hand hebt
  • Beginnen met "Er was eens..." laat u lachen en herinnert u tegelijkertijd
  • Authenticiteit: geloof in wat u zegt, de andere zullen het voelen
  • Herinneringen met voorbeelden
  • Geef betekenis vanuit sterke waarden: wereldvrede, mijn bijdrage aan het klimaat
  • Breng originaliteit (voorbeeld: "ik zie de wereld in 2050...") en breng tegelijkertijd terug naar wat ons vandaag raakt: "en vandaag...")
  • Beweeg (bewust) tijdens u presentatie

Een eenvoudige aanpak is uw verhaal op te bouwen in 4 stappen:

  1. Beschrijf de beginsituatie, waarin u een probleem ontdekte
  2. Breng een gebeurtenis naar voren, een trigger die u leidde naar ...
  3. Het avontuur... waar u het verhaal kunt vertellen van hoe u daar kwam...
  4. Naar de ontknoping, de aanbeveling van een oplossing die u op de juiste plaats bracht

Het is aan u om de aandacht van uw gesprekspartner te trekken en vervolgens zijn of haar verlangen naar verandering te stimuleren en (pas aan het eind) hem of haar te overtuigen met behulp van beredeneerde argumenten.

Kies uw woorden zorgvuldig. Bereid uw verhaal voor, herhaal het, ontwikkel het tot u er klaar voor bent.

En als u een sparringpartner nodig hebt om het op te bouwen ... bel ons op !

PS: Gewoon een truc die ik u laat proberen op een van uw volgende verkoopbezoeken: Sta op en loop op een bepaald moment door de kamer ... En observeer de reactie van uw klant ... (u kunt me er later over vertellen!)

Posted in Efficient Sales - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Stéphane Depaepe

25 jaar PHCom 🎊 Kom het met ons vieren op 15/12 🎉

Van Stéphane Depaepe, het 26.10.2022

25 jaar ​​(en meer...) dat moet gevierd worden

Het pad kruisen van PHCom laat niemand onverschillig.

Laat ons samenkomen, goede momenten delen en klinken met een aperitiefje.

Samen blikken we een moment terug om de afgelegde weg te bewonderen. Vervolgens ontdekken we de goede toepassingen in commerciële ontwikkeling van vandaag en ten slotte kijken we vooruit hoe we de uitdagingen en perspectieven voor de toekomst aan kunnen pakken.

Tussen 16u en 18u, zult u rond 4 doorlopende stands de kans krijgen om van gedachten te wisselen met ons team.

  • Een goede database voor prospectie genereren en het beheren van de contacten
  • De 7 vaardigheden en attitudes van prospectie en verkoop beheersen met ImproTraining
  • Cold calling naar hot calling transformeren voor meer resultaten
  • Het commercieel proces optimaliseren (van marketing tot verkoop)

Om 18u, heeft Stéphane een verrassende conferentie opgelijnd: "Business Developers: situatie en vooruitzichten"

Vervolgens en tot 20u, krijgt u een Apéro drink Made in Belgium aangeboden.

Om uw aanwezigheid te bevestigen, vragen wij u zich hier👈 te registreren.

📍 Adres van de dag: Transforma Working Place, Jules Bordetlaan 13 - 1140 Brussel. (Parkeergelegenheid beschikbaar)

 

Posted in People Administration - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Stéphane Depaepe

PHCom, Pionier sinds meer dan 25 jaar ♟

Van Stéphane Depaepe, het 24.10.2022
PHCom, Pionier sinds meer dan 25 jaar ♟

Internet, deeleconomie, sustainability, ecologie, thuiswerk, bij het ontstaan, meer dan 25 jaar geleden, waren er veel dingen waar we nog amper van gehoord hadden in de bedrijfswereld. PHCom was op al deze vlakken een pionier, van bij het begin, door het aanbieden van een service die toen nog niet bestond: kunnen adviseren en tegelijkertijd concrete tools voor commerciële ontwikkeling aanbieden.

De wereld is ontzettend veranderd de afgelopen kwarteeuw, maar wat betreft groene aanpak en inzet van nieuwe technologische middelen, opleiding en personeelsbeleid, is PHCom steeds een voorloper geweest.

Vele bedrijven zaten met de handen in het haar enkele jaren geleden, toen Corona de meeste bedrijven tot thuiswerk had gedwongen. Bij PHCom echter, was de beslissing om thuiswerk toe te staan, tien jaar eerder reeds genomen. Digitale meetings en opvolging van prestaties online, waren geen nieuwe realiteit maar reeds de norm.

Waarom? Omdat sustainability, duurzaam ondernemen en maatschappelijk welzijn, altijd de belangrijkste prioriteit zijn geweest voor PHCom.

Zaakvoerder Stéphane Depaepe begreep al snel dat het niet enkel bevorderlijk was voor CO2 uitstoot om mensen thuiswerk toe te staan en deeltijds te laten werken. Hij zag ook de motivatie en menselijke prestaties van de business developers verbeteren.

Bovendien is het niet eenvoudig om een ​​parttime baan te vinden die naast verantwoordelijkheid en autonomie ook een aantrekkelijke inhoud heeft.

Als het gaat om een continue prospectie van 38 uur per week, houdt een marktontwikkelaar het door mentale uitputting gemiddeld slechts 6 maanden vol in een call center. Bij PHCom echter, blijven mensen gemiddeld meer dan 6 jaar op post, waardoor ze een ervaring op lange termijn kunnen ontwikkelen.

PHCom heeft altijd geweten hoe hij deel moest uitmaken van de early adopters. Ook met de opkomst van het internet en sterke ontwikkelingen in de wereld van IT.

In 2000 werd een spin-off opgericht: O3, om bedrijven te helpen hun site beter te raadplegen en hun zichtbaarheid in online-gidsen te vergroten. We hadden het nog niet over SEO SEA…

Vanaf 2002 heeft PHCom een krachtige tool ontwikkeld op maat van business developers. Niet alleen zorgt deze tool voor een optimalisatie van de prospectie, ook naar klanten toe geeft de PHCom Datamanager een grondige analyse van het marktpotentieel met meetbare resultaten voor de toekomst van de markt.

2005: het delen van gegevens. Voor de meeste bedrijven was de ontwikkeling van een collaboratieve database 20 jaar geleden ondenkbaar! In een wereld voor Uber en Airbnb had deeleconomie nog niet haar commerciële voordelen bewezen. PHCom had echter toen al begrepen dat synergie en informatie delen wel degelijk een grote meerwaarde betekenen voor bedrijven en business developers.

Ook wat betreft opleiding is PHCom altijd een voorloper geweest.

In 2003 richtten Stéphane Depaepe en Hugues Hamelinck ImproTraining op. Een populaire theatertechniek werd plots een doeltreffende tool om mensen en teams via een ludieke manier tot een dieper begrip van de materie en nieuwe inzichten en gedragingen te brengen. In een toenmalige tijd van PowerPoint informatie technologie, was ‘real experience’ echt avant-garde. Deze opleidingstechnieken worden nog steeds ingezet.

De schat aan ervaring in sales en business development heeft het mogelijk gemaakt om opleidingsmodules te bouwen die volledig zijn aangepast aan de behoeften van de bedrijven en hun verkoopteams.

PHCom's geschiedenis van thuiswerken is zelfs zeer nuttig gebleken bij het geven van training in verkoopvaardigheden via videoconferenties.

Met enige trots mogen we concluderen dat PHCom al meer dan 25 jaar een succesverhaal mag schrijven.

Dankzij een groot professionalisme, een belangrijke aandacht voor welzijn, een regelmatige opvolging van belacties en een uitbouw van persoonlijke relaties, heeft PHCom vele bedrijven geholpen in exponentiële groei en het overtreffen van hun capaciteit.

Met volle toewijding zullen wij de komende jaren blijven meebouwen aan Success Stories, want positief mogen bijdragen is telkens weer onze ultieme motivatie.

Posted in Business Development - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Stéphane Depaepe

De rebel van de prospectie ! ✊

Van Stéphane Depaepe, het 14.09.2022
De rebel van de prospectie ! ✊

Om de markt te ontwikkelen, moet een business developer zich wagen op onontgonnen terrein. Er is moed, lef en durf nodig om nieuwe paden te verkennen. Daarom rekruteert PHCom graag mensen met een ‘rebels’ profiel.

Het is een feit, om te slagen in een missie van marktontwikkeling, zijn de kwaliteiten rebellen zeer welgekomen.
Het bedrijfsleven begrijpt al lang dat ondernemerschap en rebellie hand in hand gaan.


Wat is het "rebel"-profiel? Hoe wordt het gekenmerkt?

🆓 De liefde voor vrijheid en een gevoel voor avontuur

🧠 De zoektocht naar alternatieve middelen en zijn vermogen om buiten de kaders te denken (hij is creatief)

🔍 Een grote nieuwsgierigheid door zijn "zoekende" kant (... en wie zoekt die vindt)

🤔 Hij is spontaan maar geen "jaknikker".

🎲 Hij verliest nooit het vertrouwen maar is enthousiast ...en hij speelt graag

Daarom vinden rebellen veel voldoening als jagers op commercieel vlak.

Ze weten plezier te vinden in elk contact, en dat werkt aanstekelijk!

Ze zijn creatief en slagen erin om oplossingen te vinden en de juiste deuren te openen.

Ze dagen hun gesprekspartners uit vanuit een ander perspectief, waardoor er interesse ontstaat in het voorstel.

Ze hebben de moed om in hun onderzoek tot het einde te gaan.

« De definitie van waanzin is telkens hetzelfde doen, maar een andere uitkomst verwachten »

 

Een citaat dat werd toegeschreven aan Albert Einstein en waarvan rebellen de betekenis goed hebben begrepen.

"Geen verandering zonder rebellen", luidt het gezegde.

Ze durven de manier waarop ze mensen in cold calling benaderen te veranderen en dat levert goede resultaten op.

Voorbeeld:

Het is gebruikelijk bij prospectie deuren tegen te komen met de vermelding "No Entry" 🚷.

Met andere woorden, de gereserveerdheid of waakzaamheid van de gesprekspartner die je echt wil spreken, belemmert je in het bereiken van je doelen. De weg is geblokkeerd.

Sommigen zullen opgeven. Een rebel daarentegen gaat de uitdaging aan!

Met inventiviteit, creativiteit, onbaatzuchtigheid, onderzoek... vindt de rebel de oplossingen om zijn doel te bereiken.

Er zijn dus veel goede redenen waarom een ​​rebels profiel past bij het juiste profiel van Business Developer.

Bij PHCom hebben we de structuur opgezet zodat rebellen kunnen gedijen en hun energie richten op het succes van hun klanten.


👉De belangrijkste punten van deze structuur:

🗝Een rebel waardeert zijn autonomie. Al meer dan 15 jaar (lang voor het Corona-tijdperk) werken PHCom Business Developers meer dan 80% van de tijd van thuis.

🗝Elke klant is anders, op gebied van aanbod of qua markt waarop de focus ligt. Dergelijke afwisseling voedt de nieuws- en leergierigheid van een rebelse marktontwikkelaar.

🗝Het team, dat voor elke missie wordt samengesteld, stimuleert de uitwisseling van informatie en maakt het mogelijk om de juiste oplossingen te vinden om de doelstellingen te bereiken. De creativiteit van de rebel vindt ook hier een mooie weerklank.

🗝PHCom rebellen vertegenwoordigen voortdurend nieuwe bedrijven, nieuwe producten of nieuwe diensten.

🗝Ze benaderen steeds nieuwe bedrijven en komen in contact met nieuwe mensen. Zo kunnen ze hun kennis verrijken, geïnspireerd worden en vergelijkingen maken.

Kortom, ze doen al snel veel ervaring op die ten goede komt aan hun klanten.

Je bent een rebel en op zoek naar een leuke, afwisselende baan, waar je energie goed van pas komt? Welkom!

U zoekt rebellen die uw prospectie en uw commerciële ontwikkeling een boost kunnen geven? Bij ons kan je ze vinden!

Posted in Personal & Team efficiency - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
bruxelles capitale cheques entreprises