phcom - business development
   Luister naar onze podcast
login

Please register

Remember me
Forgot password?
Learning blog
Stéphane Depaepe

PHCom, Pionier sinds meer dan 25 jaar ♟

Van Stéphane Depaepe, het 24.10.2022
PHCom, Pionier sinds meer dan 25 jaar ♟

Internet, deeleconomie, sustainability, ecologie, thuiswerk, bij het ontstaan, meer dan 25 jaar geleden, waren er veel dingen waar we nog amper van gehoord hadden in de bedrijfswereld. PHCom was op al deze vlakken een pionier, van bij het begin, door het aanbieden van een service die toen nog niet bestond: kunnen adviseren en tegelijkertijd concrete tools voor commerciële ontwikkeling aanbieden.

De wereld is ontzettend veranderd de afgelopen kwarteeuw, maar wat betreft groene aanpak en inzet van nieuwe technologische middelen, opleiding en personeelsbeleid, is PHCom steeds een voorloper geweest.

Vele bedrijven zaten met de handen in het haar enkele jaren geleden, toen Corona de meeste bedrijven tot thuiswerk had gedwongen. Bij PHCom echter, was de beslissing om thuiswerk toe te staan, tien jaar eerder reeds genomen. Digitale meetings en opvolging van prestaties online, waren geen nieuwe realiteit maar reeds de norm.

Waarom? Omdat sustainability, duurzaam ondernemen en maatschappelijk welzijn, altijd de belangrijkste prioriteit zijn geweest voor PHCom.

Zaakvoerder Stéphane Depaepe begreep al snel dat het niet enkel bevorderlijk was voor CO2 uitstoot om mensen thuiswerk toe te staan en deeltijds te laten werken. Hij zag ook de motivatie en menselijke prestaties van de business developers verbeteren.

Bovendien is het niet eenvoudig om een ​​parttime baan te vinden die naast verantwoordelijkheid en autonomie ook een aantrekkelijke inhoud heeft.

Als het gaat om een continue prospectie van 38 uur per week, houdt een marktontwikkelaar het door mentale uitputting gemiddeld slechts 6 maanden vol in een call center. Bij PHCom echter, blijven mensen gemiddeld meer dan 6 jaar op post, waardoor ze een ervaring op lange termijn kunnen ontwikkelen.

PHCom heeft altijd geweten hoe hij deel moest uitmaken van de early adopters. Ook met de opkomst van het internet en sterke ontwikkelingen in de wereld van IT.

In 2000 werd een spin-off opgericht: O3, om bedrijven te helpen hun site beter te raadplegen en hun zichtbaarheid in online-gidsen te vergroten. We hadden het nog niet over SEO SEA…

Vanaf 2002 heeft PHCom een krachtige tool ontwikkeld op maat van business developers. Niet alleen zorgt deze tool voor een optimalisatie van de prospectie, ook naar klanten toe geeft de PHCom Datamanager een grondige analyse van het marktpotentieel met meetbare resultaten voor de toekomst van de markt.

2005: het delen van gegevens. Voor de meeste bedrijven was de ontwikkeling van een collaboratieve database 20 jaar geleden ondenkbaar! In een wereld voor Uber en Airbnb had deeleconomie nog niet haar commerciële voordelen bewezen. PHCom had echter toen al begrepen dat synergie en informatie delen wel degelijk een grote meerwaarde betekenen voor bedrijven en business developers.

Ook wat betreft opleiding is PHCom altijd een voorloper geweest.

In 2003 richtten Stéphane Depaepe en Hugues Hamelinck ImproTraining op. Een populaire theatertechniek werd plots een doeltreffende tool om mensen en teams via een ludieke manier tot een dieper begrip van de materie en nieuwe inzichten en gedragingen te brengen. In een toenmalige tijd van PowerPoint informatie technologie, was ‘real experience’ echt avant-garde. Deze opleidingstechnieken worden nog steeds ingezet.

De schat aan ervaring in sales en business development heeft het mogelijk gemaakt om opleidingsmodules te bouwen die volledig zijn aangepast aan de behoeften van de bedrijven en hun verkoopteams.

PHCom's geschiedenis van thuiswerken is zelfs zeer nuttig gebleken bij het geven van training in verkoopvaardigheden via videoconferenties.

Met enige trots mogen we concluderen dat PHCom al meer dan 25 jaar een succesverhaal mag schrijven.

Dankzij een groot professionalisme, een belangrijke aandacht voor welzijn, een regelmatige opvolging van belacties en een uitbouw van persoonlijke relaties, heeft PHCom vele bedrijven geholpen in exponentiële groei en het overtreffen van hun capaciteit.

Met volle toewijding zullen wij de komende jaren blijven meebouwen aan Success Stories, want positief mogen bijdragen is telkens weer onze ultieme motivatie.

Posted in Business Development - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Stéphane Depaepe

De rebel van de prospectie ! ✊

Van Stéphane Depaepe, het 14.09.2022
De rebel van de prospectie ! ✊

Om de markt te ontwikkelen, moet een business developer zich wagen op onontgonnen terrein. Er is moed, lef en durf nodig om nieuwe paden te verkennen. Daarom rekruteert PHCom graag mensen met een ‘rebels’ profiel.

Het is een feit, om te slagen in een missie van marktontwikkeling, zijn de kwaliteiten rebellen zeer welgekomen.
Het bedrijfsleven begrijpt al lang dat ondernemerschap en rebellie hand in hand gaan.


Wat is het "rebel"-profiel? Hoe wordt het gekenmerkt?

🆓 De liefde voor vrijheid en een gevoel voor avontuur

🧠 De zoektocht naar alternatieve middelen en zijn vermogen om buiten de kaders te denken (hij is creatief)

🔍 Een grote nieuwsgierigheid door zijn "zoekende" kant (... en wie zoekt die vindt)

🤔 Hij is spontaan maar geen "jaknikker".

🎲 Hij verliest nooit het vertrouwen maar is enthousiast ...en hij speelt graag

Daarom vinden rebellen veel voldoening als jagers op commercieel vlak.

Ze weten plezier te vinden in elk contact, en dat werkt aanstekelijk!

Ze zijn creatief en slagen erin om oplossingen te vinden en de juiste deuren te openen.

Ze dagen hun gesprekspartners uit vanuit een ander perspectief, waardoor er interesse ontstaat in het voorstel.

Ze hebben de moed om in hun onderzoek tot het einde te gaan.

« De definitie van waanzin is telkens hetzelfde doen, maar een andere uitkomst verwachten »

 

Een citaat dat werd toegeschreven aan Albert Einstein en waarvan rebellen de betekenis goed hebben begrepen.

"Geen verandering zonder rebellen", luidt het gezegde.

Ze durven de manier waarop ze mensen in cold calling benaderen te veranderen en dat levert goede resultaten op.

Voorbeeld:

Het is gebruikelijk bij prospectie deuren tegen te komen met de vermelding "No Entry" 🚷.

Met andere woorden, de gereserveerdheid of waakzaamheid van de gesprekspartner die je echt wil spreken, belemmert je in het bereiken van je doelen. De weg is geblokkeerd.

Sommigen zullen opgeven. Een rebel daarentegen gaat de uitdaging aan!

Met inventiviteit, creativiteit, onbaatzuchtigheid, onderzoek... vindt de rebel de oplossingen om zijn doel te bereiken.

Er zijn dus veel goede redenen waarom een ​​rebels profiel past bij het juiste profiel van Business Developer.

Bij PHCom hebben we de structuur opgezet zodat rebellen kunnen gedijen en hun energie richten op het succes van hun klanten.


👉De belangrijkste punten van deze structuur:

🗝Een rebel waardeert zijn autonomie. Al meer dan 15 jaar (lang voor het Corona-tijdperk) werken PHCom Business Developers meer dan 80% van de tijd van thuis.

🗝Elke klant is anders, op gebied van aanbod of qua markt waarop de focus ligt. Dergelijke afwisseling voedt de nieuws- en leergierigheid van een rebelse marktontwikkelaar.

🗝Het team, dat voor elke missie wordt samengesteld, stimuleert de uitwisseling van informatie en maakt het mogelijk om de juiste oplossingen te vinden om de doelstellingen te bereiken. De creativiteit van de rebel vindt ook hier een mooie weerklank.

🗝PHCom rebellen vertegenwoordigen voortdurend nieuwe bedrijven, nieuwe producten of nieuwe diensten.

🗝Ze benaderen steeds nieuwe bedrijven en komen in contact met nieuwe mensen. Zo kunnen ze hun kennis verrijken, geïnspireerd worden en vergelijkingen maken.

Kortom, ze doen al snel veel ervaring op die ten goede komt aan hun klanten.

Je bent een rebel en op zoek naar een leuke, afwisselende baan, waar je energie goed van pas komt? Welkom!

U zoekt rebellen die uw prospectie en uw commerciële ontwikkeling een boost kunnen geven? Bij ons kan je ze vinden!

Posted in Personal & Team efficiency - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Stéphane Depaepe

Opleidingscursus 💻 Verkopen via Videoconferenties

Van Stéphane Depaepe, het 02.01.2022
Opleidingscursus   💻   Verkopen via Videoconferenties

Verkoop via videoconferentie

Als je de mogelijkheid hebt om via videoconferentie nieuwe relaties aan te gaan, is het de uitdaging om deze eerste contacten om te zetten in klanten door te voorkomen dat ze tijdens het verkoopproces afkoelen.

Zulke traject besta uit 5 modules van 3 uren, voor ter minima 2 personen

👉 Bel ons op +32 2 702 64 👈


👨‍💼 👩‍💼 Voor wie is deze training bedoeld ?


Voor micro-, kleine en grote bedrijven die actief zijn in B2B

Voor

  • Sales Managers
  • Commerciele Directeurs
  • Accountmanagers
  • Verkopers
  • Interne Verkoop
  • Verkoopmanager van kleine en middelgrote bedrijven die verantwoordelijk zijn voor de verkoop
  • Starters

🤝  Na deze training ?


Beschik je over concrete tools om je verkoop via videoconferenties efficiënt te beheren
Heb je de beste methodiek op dit gebied ontdekt
Heb je tips gekregen om de uitdagingen aan te gaan
Zal je in staat zijn vaker te verkopen en tegen de beste prijs die het beste past bij je klanten.

👉 Inhoud van de opleiding


Tijdens de 5 modules zal je de volgende onderwerpen behandelen :

  1. De etappes van de contacten
    • De regel van 7 contacten en het engagement
    • Wat zijn de verplichte voorwaarden om stap voor stap verder te gaan ?
    • Hoe de balans te vinden tussen gesprekken, video, e-mails en andere communicatiemiddelen
  2. De vertrouwensrelatie
    • De parameters van een vertrouwensrelatie
    • Begrijp de gesprekspartners en beheer ze
    • Zich comfortabel voelen in de format
  3. De structuur van een verkoopvergadering per videoconferentie
    • Aangepaste introducties (van hot calling tot hot video)
    • Actief luisteren in een gereduceerd tijdsbestek
    • Hoe de prospect (die we niet kennen) en de klant (die ons goed kent) te engageren
  4. Slides en betekenis
    • Optimaal gebruik van presentatiemiddelen
    • Welke inhoud in welk stadium
    • Zichzelf in de noodzaak van het moment plaatsen volgens Maslow
  5. Technologische hulpmiddelen
    • Goede toepassingen in video
    • Hulpmiddelen voor het voeren van professionele interviews
    • Persoonlijke organisatie dankzij technologische hulpmiddelen

📋 Opleidingsmethodologie

De sessies zijn interactief (participatief en inductief) en worden uitgevoerd per videoconferentie.

  • Wij brengen je in contact met mensen die zich in een vergelijkbare situatie bevinden en voor dezelfde uitdagingen staan.
  • Wij bieden u alle tijd om ervaringen uit te wisselen en specifieke zaken die je aan belangen te bespreken.
  • Wij bezorgen je vooraf de theorie (het voorbereidend dossier) en je stuurt ons je vragen en voorbeelden.
  • Onze experts combineren hun knowhow met advies en goede praktijk die erkend is.
  • Enquêtes en brainstormsessies bevorderen de co-creatie volgens een welbepaald mechanisme en bepaalde handelswijzen.
  • Tussen elke sessie door begeleiden persoonlijke actieplannen iedereen volgens eigen behoeften.
  • Een applicatie verplicht je tot het bereiken van aanvullende uitdagingen om plezier en leren te combineren.

Naarmate het programma vordert, krijg je nieuwe ideeën en perspectieven die je direct in de praktijk kan brengen.

🎤 Inleiding van de expert

Stéphane Depaepe

Oprichter van PHCom en het opleidingsprogramma ImproTraining, is al meer dan 20 jaar bedrijfsconsultant.

Zijn taak: werken aan de ontwikkeling van bedrijven door een betere organisatie en de implementatie van passende commerciële benaderingen.

Meer dan 5.000 mensen hebben zijn opleidingen gevolgd. Elk jaar worden er meer dan 4.000 commerciële bijeenkomsten georganiseerd volgens zijn markt activeringsmethode.

 

👉 Bel ons op +32 2 702 64 👈


💶 Prijs voor 5 sessies van 120 minuten per videoconferentie    680 € excl. BTW/Persoon

  • Minimaal 3 personen, maximaal 8 personen per groep
  • In 3 weken
  • Voorbereiding van de sessies
  • 1 voorafgaand individueel telefonisch interview (30 minuten)
  • 1 vervolgbijeenkomst 3 weken na afloop van de cursus (45 minuten)
  • Ontvangst handleiding "Training on Sales Calls".
  • Toegang tot nota's van de sessies

Intra-company: prijs op schatting, er bestaan andere formules : Bel ons op +32 2 702 64 74.

Posted in Personal & Team efficiency - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Yasmina Kabdani

Van Yasmina Kabdani, het 01.01.2022
Posted in Personal & Team efficiency - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Yasmina Kabdani

Nieuwe functie : DELETE company

Van Yasmina Kabdani, het 16.02.2021
Nieuwe functie : DELETE company

Als je nu een company verwijdert, verschijnt het nu in het rood, zoals dit:

 

 

Met de knop "Restore" kunt u het bedrijf herstellen als je een fout hebt gemaakt of als het bedrijf weer actief wordt.

Tijdens je zoekopdrachten kan je in het tabblad Companies filteren op "Show deleted", zodat ook de verwijderde bedrijven in het resultaat verschijnen. De "niet-actieve" ondernemingen zullen dus in het rood verschijnen.

 

Dit helpt ons bij het importeren van een bestand, als er bedrijven zijn die wij willen importeren maar die niet langer actief zijn, dan zal dit bij het importeren worden gemeld, en zullen wij geen dubbele bedrijven hebben en dus vervuiling van de DB vermijden.

Deze functie maakt het ook mogelijk om deze niet-actieve ondernemingen te volgen. 

------------------------------------------------------------------- 

Ter informatie: een onderneming die een status heeft van opening faillissement moet niet verwijdered worden omdat haar status volgens de KBO actief blijft. In tegenstelling tot een vennootschap die haar activiteiten heeft stopgezet of in staat van sluiting van de vereffening

 

 

Posted in Database Management - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
bruxelles capitale cheques entreprises