phcom - business development
   Luister naar onze podcast
login

Please register

Remember me
Forgot password?
Learning blog
Stéphane Depaepe

Team Building 20 jaar Phcom

Van Stéphane Depaepe, het 11.07.2016
Team Building 20 jaar  Phcom

Workshop “Lichaam en Stem” op 8 juli 2016

Wij danken Nadia dat we ons mochten onttrekken uit onze dagelijkse gewoontes om ons te concentreren op ons belangrijkste werk instrument : onze stem.

Met een goed verankerd en verenigd lichaam (voeten, benen, bekken, rug, nek), bewust van ons zwaartepunt en de mond goed geopend, kunnen we ons allemaal met een grotere impact uitdrukken: standvastig, zelfverzekerd, vloeiend, duidelijk, ...

Dit is een prachtige basis voor de toekomst en onze manier van prospecteren.

Gelijklopend en om deze mooie dag te vervolledigen geven we jullie hierbij 2 links met tips omtrent hygiëne en de bescherming van onze stem:

 

Herinneringen aan onze dag

Posted in People Administration - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Stéphane Depaepe

Van Cold Calling naar Hot Calling

Van Stéphane Depaepe, het 02.05.2016

Van Cold Calling naar Hot Calling!


Een telefoongesprek met een manager of een directeur van een bedrijf moet voorbereid worden. Uw gesprekspartner zal er U dankbaar voor zijn. Cold Calling wordt minder en minder geapprecieerd.


Er bestaan oplossingen om een telefoongesprek weer op gang te brengen. Zie hieronder 5 technieken om een glimlach te doen verschijnen bij elke oproep

  1. Een gunstig klimaat scheppen, omdat u reeds gekend bent door uw gesprekspartner. U hebt een bericht nagelaten bij de secretaresse, op de voicemail of een korte mail verzonden met de reden waarom U de persoon wil contacteren. Dit zijn één van de mogelijkheden om alvast een goed gesprek te starten.

  2. Zorgen voor de goede sfeer, onmiddellijk de aandacht trekken. Men dient de eerste 20 seconden te gebruiken om gemeenschappelijke punten te vinden en om de aandacht te trekken van de gesprekspartner. Men dient zich werkelijk te interesseren voor de andere zodat men zelf ook interessant wordt in zijn ogen.

  3. Een gemeenschappelijke connectie vinden. Refereren naar iets of iemand die u beiden kent, telefoneren in opdracht van..., een gemeenschappelijk contact noemen dat vermeld staat op LinkedIn of op een ander netwerk. Dit zijn enkele mogelijkheden om aandacht te trekken.

  4. Gebruik maken van Inbound Marketing en hot leads. Een binnenkomende telefoonoproep is gemakkelijk om af te handelen. Een persoon die een formulier heeft ingevuld hercontacteren is eveneens makkelijk. Er bestaan nog andere middelen om in contact te komen met een interessant bedrijf, zoals personen te identificeren die de website van een onderneming (meerdere malen) hebben bezocht  en aldus interesse tonen. 

  5. Nabellen van contacten die minstens 5 pagina’s hebben bezocht na Massale mailings te hebben verzonden. Het is zeker en vast nuttig en niets is beter om op basis hiervan een goed gesprek aan te knopen.

Voor wie?
Als deze aanpak door een telemarketeer kan worden uitgevoerd, zal iedereen die een oproep ontvangt een aangename tijd beleven aan de telefoon.

Waarvoor dient het?
5 minuten aan de telefoon kan uw leven veranderen.
U kan een nieuw product vinden, een nieuwe aanpak, een partner met toegevoegde waarde …
Door zich open te stellen voor offertes of voorstellen kan iedereen het zichzelf makkelijker maken.
Wanneer er een echt gesprek gevoerd wordt zal iedereen er voordeel bij hebben.

En nu?
Veel plezier met uw contactpersonen!
Stel vragen!
En beleef een aangename tijd aan de telefoon!


20 jaar ervaring om met u te delen!

Posted in Efficient Prospecting - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Stéphane Depaepe

Reeds 20 jaar!

Van Stéphane Depaepe, het 01.05.2016
Reeds 20 jaar!

1996-2016

Reeds 20 jaar!

Bedankt voor deze 20 jaar, verrijkt met persoonlijke ervaringen, passionerende projecten, de uitdagingen waaraan u hebt bijgedragen.

Verschillende honderden klanten hebben ons opdrachten op lange en korte termijn toevertrouwd om hen te begeleiden in hun commerciële ontwikkeling. Dank zij hen hebben wij een variëteit van activiteiten ontdekt, die onze kennis en ervaring verrijkt hebben op het gebied van B2B.

Dank ook aan mijn ganse ploeg om dit avontuur mogelijk te maken. Hun zelfstandigheid gidst onze verrichtingen.

In de loop der tijd, is de manier om de markt te benaderen geëvolueerd en de technische middelen van vandaag geven talrijke voordelen. PHcom zorgt er steeds voor een pas voorruit te zijn om potentiële klanten te overtuigen.

De personen, ook indien zij hun beroep anders aanpakken, blijven het hart van onze activiteiten: het zijn de contacten “one to one”, van persoon tot persoon, die de waarde en rijkdom vormen van ons bedrijf.

Commerciële ondersteuning vindt voortdurend plaats. In tijden van crisis of groei, draagt die ondersteuning bij tot het vinden van oplossingen door persoonlijk contact: interactie tussen twee personen. Alles kan geautomatiseerd worden, maar niets kan ooit een direct persoonlijk contact vervangen.

Ik wens dat de komende 20 jaar ons allen toelaten om in deze momenten van uitwisseling te werken, vruchtbaar voor ieder, zowel persoonlijk als professioneel.

Posted in People Administration - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Stéphane Depaepe

New way of prospection

Van Stéphane Depaepe, het 01.01.2016

een samenvattend benadering om nieuw klanten te maken, when inbound sustains telemarketing

Posted in Business Development - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Stéphane Depaepe

Basis van de communicatie

Van Stéphane Depaepe, het 29.11.2015

Sorry, dit besta maar in het frans...wij zullen in het nederlands zeker verder erover praten

Une chouette conférence chez Beci ce 25/11 dont je voulais vous partager quelques idées:

des conditions pour bien communiquer:
- il faut un différentiel de compétences: chacun a quelque chose à apporter à l'autre. j'ai une valeur ajoutée, je dois la faire savoir; l'autre à une valeur ajoutée, je dois la comprendre
- le challenge c'est de se faire comprendre. C'est donc ma faute de m'être mal fait comprendre .
- Il faut être orienté récepteur : avoir une cible permet d'adapter son langage
- Ne demander aucun effort à l'autre pour qu'il comprenne. Tout en évitant le simplisme, rendons simple ce qu'on a à dire
- choisir le bon canal (voix, image, mail, linked in)
- Utiliser la voix, l'état d'esprit, les émotions pour toucher l'autre,
- donner du contraste (éviter la monotonie, pour soi même et pour l'interlocuteur
- être juste dans ce qu'on veux communiquer (les 3 filtres de Socrate : vrai bon et utile)
- Eviter de parler de parler trop de soi ou de donner trop de détails - soyez simples
- soigner le début et la fin (de l'appel ou d'une phrase).

Personne ne se lève le matin pour s'ennuyer ...alors amusez vous dans chacun de vos contacts

Posted in Efficient Prospecting - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
bruxelles capitale cheques entreprises