Please register
FOMO (Fear Of Missing Out) is voor heel wat psychologen het onderwerp van wetenschappelijk onderzoek.
Uiteindelijk is het dus logisch dat mensen zich schuldig gaan voelen als ze iets niet hebben gedaan.
Een Harmonieuze aanpak bestaat erin zichzelf enkele vragen te stellen:
Een truc om dit te integreren in uw verkoopproces?
Verglijd naar het positieve tijdens de commerciële prospectie:
Als verkoper, tijdens de ontmoeting de volgende vragen durven uitdiepen:
Door naar de antwoorden te luisteren zal je weten of het aanbod uw toehoorder zal aanstaan, of je dient het nog aan te passen.
Hij zal nog meer tevreden zijn over de aankoop en je kan hem gemakkelijker als trouwe klant kunnen binden.
Dat is toch het doel van uw verkoop?
Dankzij deze aanpak bekom je een “Joy of Missing Out”, aangezien je de tijd hebt genomen. We kunnen niet ALLES doen. Dus het is belangrijk ook te weten hoe los te laten.
Proficial aan onze klant Vigo Universal
"Christophe Hermanns, CEO van Vigo Universal, is een van 110 digital wallonia champions die zullen de digitalisatie in Belgié promoten!"
Fijne Dag
Bedrijven actief in de voedselsector kunnen dus van specifieke voordelen genieten voor de organisatie van hun opleidingen
Proficiat aan het hele ImproTraining team.
De bevragingen gedaan door de organisatie van het certificaat bij onze klanten tonen de volgende punten:
Twee suggesties voor verbetering: een coaching middel om elk van de deelnemers te helpen herinneren aan zijn actieplan en het aanbod van opleidingen vergroten. Afspraak daaromtrent in 2018
De klanten van PHCom komen uit verschillende bronnen die we u ook aanraden te activeren voor uw onderneming:
Met meer dan 20 jaar ervaring in Business to Business, kunnen wij deze 5 bronnen ook aan andere bedrijven actief in b2b sterk aanbevelen.
Natuurlijk zijn ook andere commerciële acties altijd welkom
De grote vraag blijft: Klanten zoeken op een proactieve manier of ze laten komen?
Ik beveel een goede mix van beiden aan.
Om de duurzaamheid van een bron te behouden, moet je rekening houden met tal van factoren.
U wil een waterkraan openen van klanten die stromen en blijft stromen? Kom er met ons over praten.
P.S.: 100% kans klanten te vinden voor 31/12 met de gebruikelijke reserves: uw werkterrein, de gebruikelijke onderhandelingsduur ...
Een meeting plannen binnen een vooraf bepaald kader met een bepaald persoon binnen een bepaald tijdskader is dikwijls de positieve uitkomst van cold calling.
In tegenstelling tot inbound geboekte afspraken (met dank aan marketing en public relations), hebben de eerste afspraken, gemaakt via cold calling, meestal tot doel een presentatie te geven.
Indien er een B2B-ontmoeting wordt georganiseerd, komt dit meestal omdat er via telefoon een interesse is gewekt. Het is dan de rol van de commercieel om deze eerste interesse om te zetten in een concrete behoefte. (nieuws over dit onderwerp terug te vinden onder: hier )
De moeilijkheden en de onderliggende behoeften bepalen, vraagt dus een andere commerciële benadering. Je benadert de nieuwe prospect niet op dezelfde manier en met dezelfde tussentijdse doelstellingen, als binnen een gevestigde relatie.
Intern spreken wij over het omzetten van een presentation meeting in een challenge meeting (waar moeilijkheden en/of behoeften geidentificeerd zijn).
Het echte, klant-georiënteerd, actief luisteren is de sleutel tot succes op dit niveau. Authentiek zijn toont aan de toekomstige klant dat je op zoek bent naar een mogelijkheid om zijn probleem op te lossen, eerder dan naar een mogelijkheid om te verkopen.
De uitdaging voor de commercieel bestaat erin dit om te zetten naar een « Challenge » en een « Competition » meeting; met andere woorden, een voorstel met de beste voorwaarden bij de prospect neerleggen. Als goed commercieel ga je zekere informatie verstrekken en andere verzamelen. Ga stap voor stap.
Wilt u zelf een goed verkoopstraject en uitgewerkte prospectie uitwerken?… Ik nodig u uit contact met ons te nemen (mogelijkheid van 50% subsidies).
Ook te lezen : Meer leads krijgen