phcom - business development
   Luister naar onze podcast
login

Please register

Remember me
Forgot password?
Learning blog
Stéphane Depaepe

3 te ondernemen acties om het gebruik van de telefoon voor commerciële doeleinden aan te moedigen

Van Stéphane Depaepe, het 20.10.2016
3 te ondernemen acties om het gebruik van de telefoon voor commerciële doeleinden aan te moedigen

In het beloop van 20 jaar dat ik commerciële ontwikkeling van bedrijven ondersteun, heb ik honderden mensen geactiveerd in een intensiever gebruik van de telefoon.

Een verkoper is aangeworven om te verkopen, en de telefoon is zijn vriend.

Vaak ligt een face to face ontmoeting de verkoper nauwer aan het hart. E-mails, sms en chat geven de mogelijkheid om intensiever met de prospecten te communiceren. Maar de telefoon blijft het meest efficiënt om de verkoop te laten vorderen.

Dus wanneer een verkoper de telefoon vreest (niet voldoende prospecteert of prospecten en klanten niet voldoende aanspoort) zie hier 3 tips op zich te ontspannen:

  1. Denk aan een overwinning uit het verleden (een verkoop, een geslaagd objectief) en hervind je emotionele staat van dat moment. 
  2. Schrijf een klare en begrijpelijke telefonische introductie neer, zodat je met je telefoontje kan slagen in de mogelijke objectieven.
  3. Visualiseer een vriend in de persoon die je adresseert.

… en gooi je in een aangenaam gesprek met een ander menselijk wezen.

Natuurlijk zijn er andere technieken opdat de telefoon een goede reflex kan worden;

Het zou me een genoegen zijn u daarover te spreken.
Mijn telefoon: 02 702 64 74

Posted in Efficient Prospecting - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Stéphane Depaepe

Hit the phone

Van Stéphane Depaepe, het 12.09.2016
Hit the phone

Hit the phone is een gedeeltelijke oplossing voor het vinden van klanten.

U wilt uw kansen tot een succesvolle prospectie verhogen: dus “hit the phone”.

Door 10 telefoonnummers te vormen, komt u mogelijk tot 2 doeltreffende contacten.

Het gaat om de verhoging van uw kansen tot een succesvolle prospectie: dus “hit the phone”.

Het gaat om het nemen van de telefoon, die aan uw oor te kleven en te bellen, bellen, bellen.
En vooral bellen op de juiste manier.

Zie hier 4 technieken om te prospecteren bij grote bedrijven, hot calling en de juiste personen treffen.

            1. Een lijst met goede bedrijven om te bellen samenstellen (bij voorbaat interessant)
            2. Namen verzamelen van goede contacten binnen de ondernemingen. Wanneer u beschikt over directe telefoonnummers… perfect
            3. Zend een gepersonaliseerde mail voorafgaande uw telefoon of een gemeenschappelijke kennis aanhalen.
            4. Adresseer onmiddellijk het onderwerp dat interessant is voor uw partner.

Het enige wat u nu nog te doen staan, is uw telefoon opwarmen (“Hit the Phone”)

Veel succes!

En indien u wenst dat wij dit doen voor u, neem dan uw telefoon en bel Stéphane Depaepe of zend ons een mail.

Posted in Business Development - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Stéphane Depaepe

Team Building 20 jaar Phcom

Van Stéphane Depaepe, het 11.07.2016
Team Building 20 jaar  Phcom

Workshop “Lichaam en Stem” op 8 juli 2016

Wij danken Nadia dat we ons mochten onttrekken uit onze dagelijkse gewoontes om ons te concentreren op ons belangrijkste werk instrument : onze stem.

Met een goed verankerd en verenigd lichaam (voeten, benen, bekken, rug, nek), bewust van ons zwaartepunt en de mond goed geopend, kunnen we ons allemaal met een grotere impact uitdrukken: standvastig, zelfverzekerd, vloeiend, duidelijk, ...

Dit is een prachtige basis voor de toekomst en onze manier van prospecteren.

Gelijklopend en om deze mooie dag te vervolledigen geven we jullie hierbij 2 links met tips omtrent hygiëne en de bescherming van onze stem:

 

Herinneringen aan onze dag

Posted in People Administration - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Stéphane Depaepe

Van Cold Calling naar Hot Calling

Van Stéphane Depaepe, het 02.05.2016

Van Cold Calling naar Hot Calling!


Een telefoongesprek met een manager of een directeur van een bedrijf moet voorbereid worden. Uw gesprekspartner zal er U dankbaar voor zijn. Cold Calling wordt minder en minder geapprecieerd.


Er bestaan oplossingen om een telefoongesprek weer op gang te brengen. Zie hieronder 5 technieken om een glimlach te doen verschijnen bij elke oproep

  1. Een gunstig klimaat scheppen, omdat u reeds gekend bent door uw gesprekspartner. U hebt een bericht nagelaten bij de secretaresse, op de voicemail of een korte mail verzonden met de reden waarom U de persoon wil contacteren. Dit zijn één van de mogelijkheden om alvast een goed gesprek te starten.

  2. Zorgen voor de goede sfeer, onmiddellijk de aandacht trekken. Men dient de eerste 20 seconden te gebruiken om gemeenschappelijke punten te vinden en om de aandacht te trekken van de gesprekspartner. Men dient zich werkelijk te interesseren voor de andere zodat men zelf ook interessant wordt in zijn ogen.

  3. Een gemeenschappelijke connectie vinden. Refereren naar iets of iemand die u beiden kent, telefoneren in opdracht van..., een gemeenschappelijk contact noemen dat vermeld staat op LinkedIn of op een ander netwerk. Dit zijn enkele mogelijkheden om aandacht te trekken.

  4. Gebruik maken van Inbound Marketing en hot leads. Een binnenkomende telefoonoproep is gemakkelijk om af te handelen. Een persoon die een formulier heeft ingevuld hercontacteren is eveneens makkelijk. Er bestaan nog andere middelen om in contact te komen met een interessant bedrijf, zoals personen te identificeren die de website van een onderneming (meerdere malen) hebben bezocht  en aldus interesse tonen. 

  5. Nabellen van contacten die minstens 5 pagina’s hebben bezocht na Massale mailings te hebben verzonden. Het is zeker en vast nuttig en niets is beter om op basis hiervan een goed gesprek aan te knopen.

Voor wie?
Als deze aanpak door een telemarketeer kan worden uitgevoerd, zal iedereen die een oproep ontvangt een aangename tijd beleven aan de telefoon.

Waarvoor dient het?
5 minuten aan de telefoon kan uw leven veranderen.
U kan een nieuw product vinden, een nieuwe aanpak, een partner met toegevoegde waarde …
Door zich open te stellen voor offertes of voorstellen kan iedereen het zichzelf makkelijker maken.
Wanneer er een echt gesprek gevoerd wordt zal iedereen er voordeel bij hebben.

En nu?
Veel plezier met uw contactpersonen!
Stel vragen!
En beleef een aangename tijd aan de telefoon!


20 jaar ervaring om met u te delen!

Posted in Efficient Prospecting - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Stéphane Depaepe

Reeds 20 jaar!

Van Stéphane Depaepe, het 01.05.2016
Reeds 20 jaar!

1996-2016

Reeds 20 jaar!

Bedankt voor deze 20 jaar, verrijkt met persoonlijke ervaringen, passionerende projecten, de uitdagingen waaraan u hebt bijgedragen.

Verschillende honderden klanten hebben ons opdrachten op lange en korte termijn toevertrouwd om hen te begeleiden in hun commerciële ontwikkeling. Dank zij hen hebben wij een variëteit van activiteiten ontdekt, die onze kennis en ervaring verrijkt hebben op het gebied van B2B.

Dank ook aan mijn ganse ploeg om dit avontuur mogelijk te maken. Hun zelfstandigheid gidst onze verrichtingen.

In de loop der tijd, is de manier om de markt te benaderen geëvolueerd en de technische middelen van vandaag geven talrijke voordelen. PHcom zorgt er steeds voor een pas voorruit te zijn om potentiële klanten te overtuigen.

De personen, ook indien zij hun beroep anders aanpakken, blijven het hart van onze activiteiten: het zijn de contacten “one to one”, van persoon tot persoon, die de waarde en rijkdom vormen van ons bedrijf.

Commerciële ondersteuning vindt voortdurend plaats. In tijden van crisis of groei, draagt die ondersteuning bij tot het vinden van oplossingen door persoonlijk contact: interactie tussen twee personen. Alles kan geautomatiseerd worden, maar niets kan ooit een direct persoonlijk contact vervangen.

Ik wens dat de komende 20 jaar ons allen toelaten om in deze momenten van uitwisseling te werken, vruchtbaar voor ieder, zowel persoonlijk als professioneel.

Posted in People Administration - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
bruxelles capitale cheques entreprises