Please register
Internet, deeleconomie, sustainability, ecologie, thuiswerk, bij het ontstaan, meer dan 25 jaar geleden, waren er veel dingen waar we nog amper van gehoord hadden in de bedrijfswereld. PHCom was op al deze vlakken een pionier, van bij het begin, door het aanbieden van een service die toen nog niet bestond: kunnen adviseren en tegelijkertijd concrete tools voor commerciële ontwikkeling aanbieden.
De wereld is ontzettend veranderd de afgelopen kwarteeuw, maar wat betreft groene aanpak en inzet van nieuwe technologische middelen, opleiding en personeelsbeleid, is PHCom steeds een voorloper geweest.
Vele bedrijven zaten met de handen in het haar enkele jaren geleden, toen Corona de meeste bedrijven tot thuiswerk had gedwongen. Bij PHCom echter, was de beslissing om thuiswerk toe te staan, tien jaar eerder reeds genomen. Digitale meetings en opvolging van prestaties online, waren geen nieuwe realiteit maar reeds de norm.
Waarom? Omdat sustainability, duurzaam ondernemen en maatschappelijk welzijn, altijd de belangrijkste prioriteit zijn geweest voor PHCom.
Zaakvoerder Stéphane Depaepe begreep al snel dat het niet enkel bevorderlijk was voor CO2 uitstoot om mensen thuiswerk toe te staan en deeltijds te laten werken. Hij zag ook de motivatie en menselijke prestaties van de business developers verbeteren.
Bovendien is het niet eenvoudig om een parttime baan te vinden die naast verantwoordelijkheid en autonomie ook een aantrekkelijke inhoud heeft.
Als het gaat om een continue prospectie van 38 uur per week, houdt een marktontwikkelaar het door mentale uitputting gemiddeld slechts 6 maanden vol in een call center. Bij PHCom echter, blijven mensen gemiddeld meer dan 6 jaar op post, waardoor ze een ervaring op lange termijn kunnen ontwikkelen.
PHCom heeft altijd geweten hoe hij deel moest uitmaken van de early adopters. Ook met de opkomst van het internet en sterke ontwikkelingen in de wereld van IT.
In 2000 werd een spin-off opgericht: O3, om bedrijven te helpen hun site beter te raadplegen en hun zichtbaarheid in online-gidsen te vergroten. We hadden het nog niet over SEO SEA…
Vanaf 2002 heeft PHCom een krachtige tool ontwikkeld op maat van business developers. Niet alleen zorgt deze tool voor een optimalisatie van de prospectie, ook naar klanten toe geeft de PHCom Datamanager een grondige analyse van het marktpotentieel met meetbare resultaten voor de toekomst van de markt.
2005: het delen van gegevens. Voor de meeste bedrijven was de ontwikkeling van een collaboratieve database 20 jaar geleden ondenkbaar! In een wereld voor Uber en Airbnb had deeleconomie nog niet haar commerciële voordelen bewezen. PHCom had echter toen al begrepen dat synergie en informatie delen wel degelijk een grote meerwaarde betekenen voor bedrijven en business developers.
Ook wat betreft opleiding is PHCom altijd een voorloper geweest.
In 2003 richtten Stéphane Depaepe en Hugues Hamelinck ImproTraining op. Een populaire theatertechniek werd plots een doeltreffende tool om mensen en teams via een ludieke manier tot een dieper begrip van de materie en nieuwe inzichten en gedragingen te brengen. In een toenmalige tijd van PowerPoint informatie technologie, was ‘real experience’ echt avant-garde. Deze opleidingstechnieken worden nog steeds ingezet.
De schat aan ervaring in sales en business development heeft het mogelijk gemaakt om opleidingsmodules te bouwen die volledig zijn aangepast aan de behoeften van de bedrijven en hun verkoopteams.
PHCom's geschiedenis van thuiswerken is zelfs zeer nuttig gebleken bij het geven van training in verkoopvaardigheden via videoconferenties.
Met enige trots mogen we concluderen dat PHCom al meer dan 25 jaar een succesverhaal mag schrijven.
Dankzij een groot professionalisme, een belangrijke aandacht voor welzijn, een regelmatige opvolging van belacties en een uitbouw van persoonlijke relaties, heeft PHCom vele bedrijven geholpen in exponentiële groei en het overtreffen van hun capaciteit.
Met volle toewijding zullen wij de komende jaren blijven meebouwen aan Success Stories, want positief mogen bijdragen is telkens weer onze ultieme motivatie.
Op donderdag 4 juni zal een 45 minuten durende webinar 💻 u tools en tips geven over het "nieuwe" verkoopproces dat we allemaal moeten opzetten. Met Sales medewerkers die volledig in het bezit zijn van hun middelen, zullen de verkoopresultaten er zijn!
👉🏼 Op de agenda :
✍🏼 Samenvatting :
Wacht niet langer en schrijf je hier in!
Ondernemers dragen een cruciale verantwoordelijkheid in de verwezenlijking van een duurzaam voortbestaan van onze planeet. Hun keuzes wegen zwaarder door dan de som van alle individuele keuzes.
PHCom is er zich van bewust dat we voor heel wat ecologische en maatschappelijke uitdagingen staan, daarom willen we meer doen voor bedrijven die zich op duurzame ontwikkeling concentreren, vandaar dat we dergelijke bedrijven in minimum 50% van onze activiteiten vertegenwoordigen.
Zoals de kolibri in de fabel, doet PHCom haar deel om de bedrijfswereld op een positieve manier te beïnvloeden in wat betreft ecologische voetafdruk, volksgezondheid, samenleving, mobiliteit, klimaat,...
PHCom staat synoniem voor Performance en Harmonie… en om bedrijven beter dan anderen te kunnen helpen in hun commerciële ontwikkeling, hebben we 3 condities gedefinieerd.
Laten we elkaar ondersteunen als ondernemers voor de verwezenlijking van een positief toekomstperspectief en een vredig voortbestaan van onze planeet.
PHCom vindt het belangrijk bedrijven te helpen groeien die helpen in de groei en bloei van mens en planeet. Enkele concrete acties die deel uitmaken van onze diensten:
Enkele voorbeelden van klanten die bijdragen aan een vredig voortbestaan van onze planeet
Het zijn allemaal thema’s die PHCom ten behoeve van haar klanten in de bedrijfswereld onder de aandacht heeft gebracht.
Onze bedenking: Dweilen met de kraan open heeft geen zin, maar met de juiste externe expertise weten bedrijven kostbare energie op een juiste manier te besteden.
En als deze bedrijven een bijdrage kunnen leveren aan het welzijn van de planeet, zijn wij betrokken.
Lead Generation of hoe op snelle manier kwaliteitsvolle leads genereren in B2B.
Reeds 20 jaar doen we dit werk, de evolutie van prospectie middelen in business to business zijn enorm, maar alles draait steeds rond de 2 keuzes: inkomende aanvragen aanwakkeren (we spreken van inbound marketing) of ze gaan zoeken (outbound marketing).
Zie hier enkele tips en tricks onder de vorm van bevraging
Inbound marketing:
Hoe ervoor zorgen dat uw commerciële teams zich zo goed mogelijk kunnen concentreren op de behandeling van business opportuniteiten?
Een raad: Definieer uw inhoud precies (boodschappen, te geven of te verzamelen informatie), voor elke etappe, van uw website tot de handtekening op een contract met intussen een eerste ontmoeting en een aanbieding van een offerte.
Outbound Marketing:
Men spreekt van interruptie marketing omdat men een boodschap gaat pushen bij iemand die er niet om gevraagd heeft. Dit type van marketing vraagt een goede strategie omwille van de hoge kostprijs. In welke bedrijven wil u in het bijzonder binnendringen? En welke middelen gebruikt u om tot uw doelstelling te komen?
Een raad: verbind snel uw outbound en inboundacties en combineer het beste van beide werelden.
Ten slotte, de outboundmarketing zal de inbound marketing activeren en vice versa.
De commerciële oplossing die het beste werkt is te berekenen met ROPI - Return On Prospecting Investments, na veel testen, trachten, pogen en verbeteren …
Daar ze niet exact is, is de commerciële wetenschap best opwindend.
Laat ons erover praten → contacteer ons.
Ook te lezen: De leads beter behandelen