phcom - business development
   Luister naar onze podcast
login

Please register

Remember me
Forgot password?
Learning blog
Stéphane Depaepe

Veenvoudigd zoekactie in Actions List

Van Stéphane Depaepe, het 14.05.2024
Veenvoudigd zoekactie in Actions List

Hallo

Het is nu mogelijk men kan volledige woorden gebruiken om acties te zoeken in het tabblad Actions List.

Voorbeeld: als je wilde zoeken naar vergaderingen, moest je actie = MTG schrijven.
Je kunt nu MEETING voluit schrijven.

Je kunt nu ook MAIL IN's en MAIL OUT's afzonderlijk vinden.

De FAQ is bijgewerkt link hier

Posted in Database Management - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Yasmina Kabdani

💻 Webinar :

Van Yasmina Kabdani, het 26.10.2023
💻 Webinar :
Posted in Database Management - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Nadia Ben Jelloun

Een ROI realiseren met een PRM: 3 tips om onmiddellijk toe te passen

Van Nadia Ben Jelloun, het 18.10.2023
Een ROI realiseren met een PRM: 3 tips om onmiddellijk toe te passen

U kunt net zo goed ter zake komen: U doet aan B2B prospectie. Het doel is om snel klanten te vinden. Dit betekent dat de eerste veelbelovende afspraken worden gemaakt en dat deze worden omgezet in goede en winstgevende klanten.

In tegenstelling tot een CRM, is een PRM gericht op prospectie. Het doel ervan is de prospectie efficiënt te maken, d.w.z. doeltreffend te zijn (doelstellingen te bereiken) met zo weinig mogelijk moeite.

Bij de berekening van de ROI van een CRP moet rekening worden gehouden met de volgende factoren :

💰 De investering

  1. Het contactbeheersysteem: aanschafkosten, licentie, instellingen, onderhoud
  2. Aankoop van databanken: keuze van doelgroepen, aankoop van lijsten, bijwerken van gegevens
  3. Prospectietijd: voorbereiding van een gesprek, toegang tot informatie over het bedrijf, vinden van de juiste contactpersoon, contact opnemen en uitwisselen van relevante informatie met hen, documenteren van de resultaten.

🔄 De “terugkeer” zelf

  1. Verzamelde informatie over markten om prioriteiten ervan te make
  2. Het aantal gemaakte afspraken per uur prospectie
  3. Het aantal vruchtbare afspraken, d.w.z. klant worden in een bepaalde tijd
  4. De waarde van de binnengehaalde klanten: in Omzet of Brutomarge, over een bepaalde periode.


Hier zijn onze 3 tips om de kosten in verband met prospectie te verminderen en het rendement te verhogen :

🗺 Tip 1 : Een duidelijke lijn trekken tussen marketing en verkoop

Marketing kiest gewoonlijk de te benaderen doelgroepen, vindt de gegevensbestanden en verstrekt deze aan de verkopers. Met volledige kennis van de producten en diensten levert de marketingafdeling de over te brengen boodschappen en de ondersteunende documenten. En dan doen de verkopers het "ongeveer" zoals zij het willen.

Wat nodig is om de focus bij te stellen: een 360°-visie op uw markt en de behaalde resultaten.

Meet de inzet en resultaten van uw verkoopteam direct met :

  • Een doeltreffend BI-instrument
  • Onmiddellijke zichtbaarheid van uw kansen (prospects, offertes, sales)
  • Het evalueren van de efficiëntie en productiviteit van uw verkoop- en prospectieteams
  • De optimalisering van uw commerciële acties (beter gericht)

 

👥 Tip 2 : Investeer in mensen

Achter de aanwerving, motivatie, opleiding en erkenning van prospectieteams, streven naar tijdwinst en verhoogde productiviteit.

Geen sprake van opvolging in Excel en hopen dat u uw leads kunt transformeren... Dat zou een grote verspilling van tijd en geld zijn. 

Investeren in mensen betekent ook hen een instrument bieden dat hun werk zal vergemakkelijken:

  • Systematisch contactbeheer volgens een beproefde methode
  • Geschiedenis van acties en uitwisselingen met prospects/klanten
  • Visualisatie van uit te voeren taken (inclusief prioriteitenbeheer)
  • Organisatie en follow-up van afspraken
  • Opvolging en follow-up van uw aanbiedingen

 

📞 Tip 3 : Kies het juiste prospectie-instrument

PHCom Data Management is ontworpen om u te helpen uw prospectie-acties op het essentiële te concentreren en zo de tijd vrij te maken die u nodig hebt om uw bedrijfsmissie bij uw klanten uit te voeren.

Verkopen en praten met klanten is waar uw verkoopteam het beste in zijn. Waarom besteden zij dan hun tijd aan het handmatig zoeken naar leads?

De PRM PHCom Data Management stelt u ter beschikking:

  • Een geïntegreerde database, voortdurend verrijkt in een collaboratieve manier
  • Meer dan 115 000 bedrijven vermeld
  • Eenvoudige integratie, export en kruisverwijzing van bestanden
  • Een uniek algoritme dat de mate van openheid van het bedrijf voor prospectie aangeeft
  • Toegang tot meerdere informatiebronnen via één enkele klik 

Het is aan u om nieuwe klanten te veroveren, zonder dat u dure beheersoftware nodig hebt !

PHCom Data Management integreert de beste methoden van management en commerciële organisatie en draagt bij tot de verbetering van de prestaties van uw onderneming.

Als u een onlinedemonstratie wilt organiseren, kunt u zich via deze link inschrijven.

Posted in Database Management - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Stéphane Depaepe

Nieuwe functie: Magic Mail met het toverstokje!

Van Stéphane Depaepe, het 31.03.2023
Nieuwe functie: Magic Mail met het toverstokje!

Nicolas heeft een nieuwe functie ontwikkeld om uw prospectie en het zoeken naar e-mailadressen te vergemakkelijken en om meerdere slechte verzendingen en codeerfouten tijdens een gesprek te vermijden, het is de toverstaf 🪄

Deze toverstaf verschijnt in het contactformulier en in de action management:

Het principe is simpel: Just click on it !

  1. Je klikt op Edit
  2. Je klikt op het toverstafje
  3. Er wordt automatisch een e-mailadres aangemaakt volgens de logica van de e-mailadressen van het bedrijf. Hoe werkt dit? De meest gebruikte canva in het bedrijf zal de referentie zijn om het voorgestelde e-mailadres vast te stellen.
  4. Klik op update en test of dit adres werkt !

 

👉 Voorwaarden zodat dit werkt:

  1. Bij het bewerken van een contactpersoon die een voornaam, achternaam en een lege e-mail heeft.
  2. Het werkt ook bij het aanmaken van een nieuw contact, als je de voornaam en achternaam hebt ingevuld en deze 2 velden verlaten hebt gelaten.
  3. Als de bedrijfsfiche minstens 3 contactpersonen heeft met een goed ingevulde e-mailadres

🤔 Hoe zit het met de GDPR?

Wij vallen binnen de normen omdat het om een legitiem belang gaat en wij ons in een one-to-one situatie bevinden.

 

Posted in Database Management - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Yasmina Kabdani

Nieuwe functie : DELETE company

Van Yasmina Kabdani, het 16.02.2021
Nieuwe functie : DELETE company

Als je nu een company verwijdert, verschijnt het nu in het rood, zoals dit:

 

 

Met de knop "Restore" kunt u het bedrijf herstellen als je een fout hebt gemaakt of als het bedrijf weer actief wordt.

Tijdens je zoekopdrachten kan je in het tabblad Companies filteren op "Show deleted", zodat ook de verwijderde bedrijven in het resultaat verschijnen. De "niet-actieve" ondernemingen zullen dus in het rood verschijnen.

 

Dit helpt ons bij het importeren van een bestand, als er bedrijven zijn die wij willen importeren maar die niet langer actief zijn, dan zal dit bij het importeren worden gemeld, en zullen wij geen dubbele bedrijven hebben en dus vervuiling van de DB vermijden.

Deze functie maakt het ook mogelijk om deze niet-actieve ondernemingen te volgen. 

------------------------------------------------------------------- 

Ter informatie: een onderneming die een status heeft van opening faillissement moet niet verwijdered worden omdat haar status volgens de KBO actief blijft. In tegenstelling tot een vennootschap die haar activiteiten heeft stopgezet of in staat van sluiting van de vereffening

 

 

Posted in Database Management - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
bruxelles capitale cheques entreprises